خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان محیط زیست کشور خبر داد؛

تشکیل کمیته حقیقت باز برای بررسی قصور در زمینه تلفات رخ داده برای احیای دریاچه ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۱۱۳

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه دولت سیزدهم عزم راسخی برای احیای دریاچه ارومیه دارد گفت:یک کمیته حقیقت باب تشکیل شده تا هرگونه قصوری در زمینه تلفات رخ داده در بحث احیای دریاچه ارومیه را بررسی کند.

به گزارش ایلنا. علی سلاجقه در حاشیه بازدید از مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ان بیان کرد: در بحث نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه طرح جامعی توسط ستاد احیا آماده سازی شده که در قالب آن مواردی مانند طرح تغییر الگوی کشت و معیشت های جایگزین پیگیری می شود.

سلاجقه افزود: رهاسازی جریان آب و بحث ۴۰ درصدی کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی از مباحثی است که برای تخصیص حق آبه دریاچه ارومیه ضروریست ولی کاملا محقق نشده است.  

وی با بیان اینکه در هر جایی تعهدات عمل نشده‌ای در زمینه احیای دریاچه ارومیه وجود داشته باشد دولت وارد عمل می‌شود گفت: در فاز دوم احیای دریاچه نیز به صورت جدی این موضوع پیگیری می‌شود تا دریاچه به تراز اکولوژیک خود برسد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: عملیات تونل انتقال آب در مراحل نهایی بوده و ۹۸ درصد کار سد نیز به اتمام رسیده و امید است تا شهریور ماه این طرح افتتاح شود.

سلاجقه با اشاره به موضوع توله های یوز «ایران» افزود: یک دامپزشک اندونزیایی در حال ورود به کشور است تا در این راستا از توله یوزهای ایران مراقبت کنند.

وی ادامه داد: در بحث‌های حیات وحش اولین آمبولانس حیات وحش در کشور تحویل محیط زیست استان بوشهر داده شده است و باید سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه این اقدامات مجهز شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشوربا بیان اینکه دولت سیزدهم عزم راسخی برای احیای دریاچه ارومیه دارد گفت:یک کمیته حقیقت باب تشکیل شده تا هرگونه قصوری در زمینه تلفات رخ داده در بحث احیای دریاچه ارومیه را بررسی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز