خبرگزاری کار ایران

وزرای غایب دولت در سفر به آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۰۵۱

چهار وزیر کار،کشاورزی،آموزش پرورش،بهداشت در سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی وی را همراهی نکردند.

به گزارش ایلنا، به رغم اینکه استان آذربایجان غربی در تعداد بالایی از شاخص های توسعه ای در سطح کشور آخرین رتبه را کسب کرده و آمار فلاکت بار ترین استان را بین استان کشور به خود اختصاص داده،کلیدی‌ترین وزرای دولت  برای ساماندهی حداقل بخشی از این مشکلات همراه رئیس دولت به  آذربایجان غربی نیامدند.

بخشی از این انتقاد نیز بر نمایندگان استان وارد است که چرا درست زمانی که آمار اشتغال،سرانه‌ آموزشی ،وضعیت بیمارستان‌ها و بخش کشاورزی در شرایط غیرقابل قبولی قرار دارد هیچ‌گونه تلاشی برای دعوت از وزیران در سفر ریاست جمهوری انجام ندادند.

با توجه به اینکه از چند روز قبل از افتتاح و بازدید از چندین پروژه عمرانی،اقتصادی و تولیدی در بخش های کشاورزی،بهداشت و درمان و اشتغال و کار با حضور این وزرا در استان اطلاع رسانی شده بود دیروز در سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی این وزرا حضور نداشتند و به یکباره سفر آنها به استان لغو شد.

این در حالی است که در آذربایجان غربی بیشترین میزان اشتغال و درآمدزایی مربوط به صنعت کشاورزی است و بخشی از سیاست های احیای دریاچه ارومیه که مهم‌ترین مطالبه مردم منطقه است مربوط به همین حوزه است. همچنین به گفته مسئولان استانی ۳۰ درصد از واحد های تولیدی استان راکد و نیمه فعال بوده و ۱۴۴ هزار نفر در استان بیکار وجود دارد که ۲۵ درصد آنها افراد تحصیلکرده تشکیل می دهد.

همچنین به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی،استان  ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد که به شاخص های کشوری نزدیک شود.

 به گفته مسئولان آموزش پرورش استان در آذربایجان غربی ۳۹۹ مدرسه کانکسی وجود دارد که ۱۲۰ مدرسه کانکسی دارای دانش آموزی بیش از ۲۰ نفر هستند.

و صدها مشکل دیگر که بارها درباره آنها سخن گفته شد اما گویا هیچکدام از اینها باعث نشد تا  برای بهبود بخشی از آنها  این وزرا  به آذربایجان غربی می‌آمدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز