خبرگزاری کار ایران

برگزاری یک شنبه های رفع موانع تولید در آذربایجان غربی نخستین گام حمایت از تولید است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۵۲۶

استاندار آذربایجان غربی برگزاری یکشنبه های رفع موانع تولید در آذربایجان غربی را نخستین گام در راستای توجه به این بخش مهم اقتصادی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا،محمد صادق معتمدیان در بازدید از کارخانه فرد آذربایجان، با اشاره به نگاه ویژه دولت مردمی به موضوع رفع موانع تولید، گفت: حل این مشکلات و به حداکثر رساندن ظرفیت تولید واحدهای موجود، از جذب سرمایه جدید مهم تر است و باید روی این موضوع، اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ظرفیت ۲۵ درصدی برخی واحدهای تولیدی با اعطای سرمایه در گردش مناسب می‌تواند طی کمتر از هشت ماه، به حدود ۱۰۰ درصد برسد، بیان کرد: در بازدیدی که از واحدهای تولیدی در ارومیه داشتیم، صاحب یکی از کارخانه ها قول داد که در صورت تحقق کمک سرمایه در گردش، میزان اشتغال واحد خود را به پنج برابر افزایش دهد که این رقم بزرگی خواهد بود.

وی، برگزاری یکشنبه های رفع موانع تولید در آذربایجان غربی را نخستین گام در راستای توجه به این بخش مهم اقتصادی دانست و افزود: برنامه ما این است که یک روز کامل به حمایت از بخش تولید اختصاص دهیم و نیازها، موانع، ضروریات توسعه این بخش را از نزدیک ببینیم و برای آن، در جلسات و شوراها راهکار و برنامه ریزی داشته باشیم.

معتمدیان با اشاره به اینکه به علت مشکلات اقتصادی مردم و فشار موجود روی اقشار مختلف، باید از زمان بیشتر استفاده را ببریم، ادامه داد: ما به دنبال یافتن و جایگزین کردن حلقه های مفقوده بخش تولید و همچنین ایجاد مسیرهای میان بر در بخش تولید هستیم و با قدرت این راه را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه فقط بازدیدکردن، مشکلی را از بخش تولید حل نمی کند، گفت: در این بازدیدها، نهادهای مختلف حضور دارند و سعی داریم با همراهی بانک ها، رفع موانع تولید را در همان بازدید کلید بزنیم و پیگیر همه مصوبات در این بازدیدها نیز هستیم تا به طور کامل اجرایی شوند.

استاندار آذربایجان غربی همراهی رسانه ها در این بازدیدها را بسیار موثر ارزیابی کرد و ادامه داد: رسانه ها در انعکاس مشکلات و در کنار آن، امیدبخشی به جامعه نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند که در این حوزه نیز می توانند اثرگذاری لازم را داشته باشند.

در ادامه این دیدار ایرج تجویدی صفا،مدیرعامل کارخانه فرد آذربایجان با‌اشاره به اینکه این کارخانه از سال ۱۳۳۹ تاسیس شده و ذیل بنیاد مستضعفان فعالیت می کند گفت:۱۱۰ نفر در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند.

تجویدی صفا افزود: هم اکنون این کارخانه با  سه خط تولید محصولات مختلف آب معدنی، دوغ، نوشابه، آبمیوه و ماالشعیر در حجم‌های مختلف تولید می‌ کند.

وی، با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای اشتغال بیشتر نیز مدنظر داریم گفت: با افزایش خط های تولید کارخانه طی دو سال آینده زمینه اشتغال برای ۱۵۰  نفر دیگر  در این کارخانه فراهم خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز