خبرگزاری کار ایران

قطع درختان منطقه گردشگری «بند» ارومیه به بهانه آزاد ساری مسیر رودخانه/ قطع درختان با مجوز انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۸۳۳

در روزهای اخیر قطع درختان منطقه گردشگری بند ارومیه موجب گلایه اهالی این منطقه شده است‌.

به گزارش ایلنا، در روزهای اخیر  فیلم و تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که در آن افرادی در حال قطع درختان در منطقه گردشگری بند ارومیه هستند.

بر اساس اظهارات منابع محلی، این افراد  با حضور در منطقه اقدام به قطع درختان کرده و باعث از بین رفتن قسمتی از فضای سبز آن شدند.

منطقه گردشگری بند ارومیه از دیرباز به‌عنوان یکی از نقاط گردشگری ارومیه به شمار می‌رود و بسیاری از مردم در روزهای تعطیل یا دیگر ایام سال با انتخاب این مکان تفریحی علاوه بر بهره‌مندی از سایه درختان در کنار رودخانه‌ای روان، از تمیزی و اکسیژن سازی درختان نیز استفاده می‌کردند.

قطع درختان منطقه با مجوز صورت گرفته است

رئیس منابع طبیعی ارومیه  گفت: قطع درختان بند ارومیه با مجوز رسمی دادستانی آذربایجان‌غربی برای آزادسازی بستر رودخانه انجام می‌شود.

امیر سعید با اشاره به قطع درختان واقع در بند ارومیه اظهار داشت: سازمان آب منطقه آذربایجان‌غربی با هماهنگی دادستانی استان اقدام به آزادسازی مسیر رودخانه شهرچای ارومیه کرده و در این امر مجبور به قطع درختان که در مسیر بستر رودخانه توسط افراد تصرف شده بود کرده است.

وی ادامه داد متولی این امر سازمان آب منطقه آذربایجان‌غربی بوده و با مجوز رسمی از دادستان استان آذربایجان‌غربی برای آزادسازی بستر رودخانه اقدام به قطع درخت کرده است.

رئیس منابع طبیعی ارومیه  با اشاره به اینکه عملیات قطع درختان با حضور نماینده دادستان انجام می‌شود یادآور شد: طی مکاتبات انجام شده سازمان آب منطقه‌ای درختان قطع شده‌ای که از نوع درختان نیمه جنگلی هستند از سوی منابع طبیعی برای جلوگیری از استفاده سودجویان به مزایده گذاشته می‌شود.

سعید خاطرنشان کرد: هرگونه چوبی که از استان آذربایجان‌غربی خارج می‌شود برای جلوگیری از قاچاق بایستی مجوز رسمی از طرف منابع طبیعی استان آذربایجان‌غربی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز