خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

شرایط تأمین گوشت مرغ در آذربایجان غربی بحرانی نیست/ از اواسط هفته آینده مشکل کمبود مرغ برطرف می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۹۹۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: شرایط تأمین گوشت مرغ در استان بحرانی نیست اما برخی رسانه‌ها با بزرگ‌نمایی این مشکل تلاش دارند وضعیت را بحرانی جلوه دهند.

 اکبر کرامتی در گفت و گو با ایلنا،با بیان اینکه در آبان ماه سال جاری چهار میلیون و ۳۹۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی استان انجام گرفته است گفت: در روزهای اخیر مهم‌ترین علت کمبود گوشت مرغ مربوط به کاهش جوجه‌ریزی در مهرماه سال جاری است.

کرامتی با بیان اینکه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان طی مهرماه به دلیل شیوع بیماری نیوکاسل و کمبود تولید جوجه یکروزه گوشتی، در سطح کشور ۳۵ الی ۴۰ درصد کاهش داشت، خاطرنشان کرد: در مهرماه امسال جوجه ریزی به سه میلیون قطعه رسید که یک هزار و ۳۰۰ هزار قطعه کمتر از ماه های قبل بود و موجب شده امروز در زمینه تأمین مرغ گرم در استان به خصوص شهرستان ارومیه با کمبود مواجه شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مصرف و نیاز روزانه مرغ استان را ۲۴۰ تن اعلام و اضافه کرد: به منظور تنظیم بازار و تامین مرغ به وفور، شرکت پشتیبانی امور دام استان اقدام به واردات مرغ منجمد از کشور ترکیه و استان‌های داخلی کشور کرده است.

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۸۰ تن مرغ منجمد وارداتی و ۱۶۰ تن گوشت مرغ گرم تولید داخل استان در سطح فروشگاه‌ها توزیع می شود، ادامه داد: مرغ های منجمد وارد شده از ترکیه کیفیت بالایی دارد و مشکلی در زمینه تامین مرغ منجمد و گوشت مرغ گرم مورد نیاز مردم نداریم.

کرامتی میزان جوجه‌ریزی آبان ماه در استان را چهار میلیون و ۳۹۰ هزار قطعه اعلام و اضافه کرد: از اواسط هفته آینده مشکل کمبود مرغ در استان رفع شده و شرایط عادی برقرار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به خودداری برخی از مرغداری‌ها برای فروش مرغ زنده برای کشتار به کشتارگاه‌های مرغ استان نیز گفت: برخی از افراد از وضعیت موجود سوءاستفاده می‌کنند که با بررسی‌های میدانی این واحدها مشخص و به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همچنین با بیان اینکه،شرایط تامین گوشت مرغ در استان بحرانی نیست گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها با بزرگ‌نمایی این مشکل تلاش دارند وضعیت را بحرانی جلوه دهند.

کرامتی افزود: برخی از فروشندگان گوشت مرغ نیز در سطح شهر از وضعیت موجود سوء استفاده می‌کنند و مبادرت به گران‌فروشی می‌کنند که برخورد با فروشندگان این فروشگاه‌ها جزو اولویت کاری ارگان‌های نظارتی استان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز