خبرگزاری کار ایران

کرونا ۵٠ درصد عضویت در کتابخانه های آذربایجان غربی را کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۴۶۶

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی از کاهش ۵۰ درصدی اعضای کتابخانه های عمومی استان در ایام کرونا خبر داد.

‍ به گزارش ایلنا،خدیجه معصومی در نشست خبری با خبرنگاران، با تاکید بر اهمیت کتاب‌ و کتابخوانی بر توسعه کشور گفت : یکی از نقش کتابخانه نقش اجتماعی آنهاست که کتابداران به کنش گران اجتماعی تبدیل می شوند. 

 معصومی افزود:هفته کتاب با شعار " جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم " و با محوریت کودک، نوجوان و خانواده از ۲۴ آبان ماه آغاز می شود.

معصومی، مهم ترین برنامه های هفته کتاب را؛ افتتاح یک باب کتابخانه حاجیلار ، اجرای طرح دیدار و جشن بازگشایی کتابخانه ها بعد از دو سال شرایط کرونای،  اجرای طرح پویش کتابخانه محبوب من ، جشن کودک در کتابخانه مرکزی ارومیه ، عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی، از اجرای ٢۴٠ برنامه در طول هفته کتاب شامل ؛ اجرای ۴۶ نشست کتابخوانی، ٣۶ مسابقه فرهنگی،  ۵ جلسه رونمایی از کتاب، ١٠ جلسه نقد کتاب، ٧ برنامه شعر خوانی،  ١۴ برنامه مشاوره و کارگاه آموزشی و غیره خبر داد. 

وی با اشاره به عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکردی امانت کتاب در طول هفته کتاب وکتابخوانی نیز خبرداد و گفت: در طول هفته ١٠ هزار جلد کتاب به کتابخانه های استان ارسال می شود. 

معصومی اذعان کرد: در سطح استان ٩۵ باب کتابخانه وجود دارد که ٧٢ مورد آن نهادی و ٢٣ مورد نیز مشارکتی و مستقل می باشندکه  مجموع کتاب های موجود در کتابخانه های استان یک میلیون و ۵٠٠ هزار کتاب است. 

معصومی با اشاره به عضویت ۶٧ هزار نفر در کتابخانه های عمومی قبل از ایام کرونا گفت : متأسفانه بدلیل شرایط کرونای اعضا  به حدود ٣٠ هزار نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به ایام کرونا و تعطیلی کتابخانه ها و اجرای طرح کتاب پیک در استان گفت:  طرح کتاب پیک در سال ٩٩ آغاز شده و تعداد ١٢ هزار جلد کتاب در سطح استان ارسال شده است.

وی بیان کرد: در سال ٩٩ پویش وقف ماندگار کتاب به تعداد ١۶ هزار جلد کتاب اجرا شد و در سال جاری نیز پویش ادامه دارد که تاکنون بیش از ٢٠ هزار جلد کتاب وقف شده است. 

وی همچنین از وقف کتابخانه شخصی مرحوم حجت الاسلام سپهری مدیر کل فقید اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به تعداد ٢٠٠٠ جلد کتاب توسط فرزندانش به کتابخانه مرکزی ارومیه خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز