خبرگزاری کار ایران

در دیدار نمایندگان آذربایجان غربی با رئیس جمهور مطرح شد؛

تأسیس اداره کل راه آهن، ترمیم و تأسیس بازارچه های مرزی با افزایش بودجه استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۸۶۹

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از دیدار نمایندگان استان با رئیس جمهور خبر داد.

سید سلمان ذاکر در گفت و گو با ایلنا،ازدیدار نمایندگان استان  با رئیس جمهور خبر دادو گفت: در این دیدار مهم‌ترین مسائل، مشکلات در حوزه‌های مختلف استان بیان شد.

وی موضوعات مطرح شده در این دیدار را احیای دریاچه ارومیه،راه اندازی قطار اقتصادی ازمقصد ارومیه به سرو، افزایش بودجه استانی،تاسیس اداره کل راه آهن در مرکز استان ،ترمیم و تأسیس بازارچه های مرزی،توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه، بیمه تامین اجتماعی ۴۰ هزار کارگر استان،و راه اندازی فرهنگستان زبان مادری ترکی و توجه به صنعت خودرو در استان بیان کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان از مهمترین  مسائل مطرح شده در این دیدار را  موضوع تنش آبی و توجه ویژه به احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: با احیای دریاچه ارومیه و افتتاح پروژه های در دست احیا، دریاچه ارومیه از  بحران کم آبی  و خشکی نجات خواهد یافت.

ذاکر  در ادامه خاطرنشان کرد: از دیگر مباحثی که در این دیدار مطرح شد توجه ویژه به  کشاورزی و مشکلات سیب در استان بود.

 وی با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی قطب کشاورزی کشور است گفت:باید توجه ویژه ای نسبت به کشاورزی و خرید محصولات کشاورزان منطقه صورت گیرد.

 وی همچنن به مصوبه اخیر جهاد کشاورزی مبنی بر خرید تضمینی سیب صنعتی کشاورزان اشاره کرد و گفت:متاسفانه این مصوبه اجرا نشده و بیش از ۳۰۰ هزار تن سیب در دست کشاورزان استان باقی مانده است از رئیس جمهور درخواست کردیم دستور ویژه برای اجرای این مصوبه صادر کنند.

ذاکر افزود: همچنین در این دیدار از زحمات محمد مهدی شهریاری  استاندار قبلی آذربایجان غربی تقدیر شد و نمایندگان از رئیس جمهور دعوت کردند قبل از رسیدن فصل زمستان برای بررسی مشکلات، به این استان سفر کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز