خبرگزاری کار ایران

آغاز طرح آموزش شهروندی تفکیک پسماند از مبدا در مدارس ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۸۳۹

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه از آغاز طرح آموزش شهروندی تفکیک پسماند از مبدا توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در مدارس خبرداد.

هادی بصاری در گفت و گو با ایلنا،بیان کرد: کاهش تولید پسماند اولین قدم در مدیریت پسماند است و یکی از راه‌های کاهش، تفکیک زباله از مبدا است که این موضوع جهت اجرایی‌شدن نیاز به فرهنگ‌سازی همگانی و توجه ویژه شهروندان دارد.

 بصاری افرود: تفکیک زباله از مبدا و جداسازی پسماند خشک از تر و فرهنگ‌سازی بازیافت باید از سنین پایین آغاز شود.

وی درخصوص برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه برای دانش‌آموزان گفت: دانش آموزان به خصوص در مقطع ابتدایی از جمله مهم‌ترین جامعه هدف سازمان برای آموزش و فرهنگ‌سازی مقوله‌های تفکیک از مبدا هستند.

رئیس  سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: تفکیک پسماند به دانش آموزان و ضرورت این کار  صبح امروز به صورت آزمایشی و توسط کارشناس روابط عمومی سازمان در یکی از مدارس غیر انتفاعی ارومیه آموزش داده شد.

بصاری تصریح کرد: بروشورهای ویژه آموزشی و دفاتر مخصوص نیز جهت آشنایی بیشتر و موثرتر در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

وی افزود: در پایان دوره آموزشی نیز دانش آموزان علاقمند به صورت داوطلب به عنوان پاکبان‌یار در مدرسه انتخاب شده و طی دوره‌هایی آموزش‌های مستمر جهت همکاری بیشتر به این دانش‌آموزان داده می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز