خبرگزاری کار ایران

حذف نقاط پرحادثه در محور پیرانشهر به تمرچین

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۶۹۸

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پیرانشهر از اجرای عملیات اصلاح هندسی، افزایش شعاع دید و حذف نقاط پرحادثه در محور پیرانشهر به تمرچین به صورت امانی توسط راهداران این اداره خبر داد.

سهیل خسروی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پیرانشهر در گفت و گو با ایلنا بیان کرد: عملیات اصلاح هندسی، افزایش شعاع دید و حذف نقاط پرحادثه در محور پیرانشهر به تمرچین به صورت امانی توسط راهداران این اداره با صرفه جویی ۲۰ میلیارد ریالی در حال انجام است.

 وی افزود: با توجه به اینکه محور پیرانشهر به تمرچین به طول ۱۱ کیلومتر یکی از محورهای مهم پرتردد و ترانزیتی استان و یکی از دروازه های ورودی استان به کشور عراق و منطقه اقلیم کردستان است ، ایمنی سازی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 وی اظهار داشت : بر این اساس و بر اساس رسالت و وظیفه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای عملیات  اصلاح هندسی، افزایش شعاع دید و حذف نقاط پرحادثه در محور پیرانشهر به تمرچین توسط ۷ دستگاه ماشین آلات سبک ،نیمه سنگین و سنگین شامل : یک دستگاه بولدوزر اعزامی از اداره کل ماشین آلات، یک دستگاه لودر ، سه دستگاه کمپرسی مایلر و دو دستگاه سواری با همکاری ۱۰ راهدار شامل ۷ نفر راننده و ۳ نفر پرچم دار در حال انجام است.

خسروی گفت : این محور دارای چندین پیچ مستعد حادثه بوده و در بسیاری از طول محور فاقد پارکینگ است که این اداره در پیچ های خطرناک عملیات ترانشه برداری انجام داده و مصالح ناشی از آن را نیز در طول محور به عنوان شانه سازی و ایجاد پارکینگ استفاده کرده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: افزایش شانه محور به عرض ۴ متر در نقاطی که احتمال توقف ماشین آلات باری و ترانزیتی خصوصا در فصل زمستان وجود دارد ، ترانشه برداری دو پیچ خطرناک بطول ۴۵۰ متر و عرض ۷ متر و میانگین ارتفاع ۵ متر جمعا به مقدار ۱۵۷۵۰ متر مکعب ، ایجاد پارکینگ، افزایش شانه جاده تا عرض میانگین ۴ متر و بطول ۲ کیلومتر با مصالح ریزی حاصله از ترانشه برداری به حجم ۱۵ هزار و ۷۵۰ متر مکعب که بصورت امانی توسط راهداران این اداره انجام گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز