خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون‌های تبلیغاتی استان اعلام کرد؛

چاپخانه های آذربایجان غربی در آستانه تعطیلی/فعالیت چایخانه‌های استان با ۳۰ در صد ظرفیت

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۲۰۹

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های تبلیغاتی آذربایجان‌غربی گفت:چاپخانه های سنتی در استان منسوخ شده و چاپخانه های افست تنها با ۳۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند.

مجید محبی در گفت و گو با ایلنا، اظهار کرد:امسال دهمین دوره از جشنواره صنعت چاپ همزمان با هفته وحدت در  استان برگزار می‌شود.

مجیدی افزود: به دلیل شرایط کرونایی جشنواره چاپ  تنها در سه شهر استان به صورت جداگانه اجرا می‌شود.

وی افزود: صنعت چاپ، صنعتی برای اشاعه فرهنگ است و رونق این صنعت تنها در صورت تسریع رشد آن همپای سایر پیشرفت ها امکان پذیر خواهد بود تا وارد عرصه رقابت شده و موجب افزایش سهم چاپ در رونق اقتصادی کشور  شود‌.

 رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های تبلیغاتی استان تجلیل از چهار نفر  پیشکسوت در حوزه چاپ و راهنمایی در مورد سرمایه‌گذاری درست در این صنعت را از جمله محورهای برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

 این مسئول ادامه داد: متاسفانه چاپ سنتی  منسوخ شده و جاپخانه‌های افست سطح استان با ۳۰ درصد ظرفیت مشغول به فعالیت هستند و کم کم از حوزه فعالیت خارج می شود که در این راستا باید اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع به سرمایه‌گذاران انجام گیرد.

 رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های تبلیغاتی استان ادامه داد:  چاپخانه‌هایی که در حوزه بسته‌بندی فعالیت می‌کنند از وضعیت مناسبی برخوردار هستند ، ولی چاپخانه‌های که در حوزه  نشر و کارهای ادارهی مشغول به فعالیت هستند، اوضاع چندان مناسبی ندارند.

به گفته وی در سطح استان ۶۰ واحد چاپخانه در حال صدور پروانه، ۴۸۶ واحد با مجوز ارشادی و ۳۲۰ واحد دارای پروانه، در حال فعالیت هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز