خبرگزاری کار ایران

ایلنا از ارومیه گزارش می دهد؛

گلایه شهروندان ارومیه از وضعیت نامناسب اتوبوس‌های بین شهری / یک مسئول: مسافران تا دوماه دیگر صبر کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۷۴۸

استفاده از وسایل نقلیه عمومی نقش بسیار مهمی در کاهش ترافیک شهری دارد اما وضعیت اسفناک اتوبوس‌های شهری در ارومیه باعث شده مردم رغبت کافی برای استفاده از این خدمات شهری و وسایل حمل و نقل عمومی نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با گذر از خیابان‌های سطح شهر ارومیه شاهد تردد اتوبوس‌های شهری هستیم که از هیچ‌گونه کیفیت و استانداردی برخوردار نیستند و این وضعیت باعث اعتراض مردم و عدم استفاده از این وسایل برای تردد شهروندان شده است.

کمبود وسایل نقلیه مناسب و استاندارد در حمل و نقل عمومی شهری، باعث شده شهروندان بیشتر از خودرو شخصی خود برای تردد در شهر استفاده کنند.ظاهر نامناسب و مشکلات فنی و خرابی قطعات در اتوبوس‌ها باعث شده مردم نگران استفاده از آنها باشند و درصد بهره‌وری  این امکانات در شهر بسیار کاهش پیدا کند.

تعدادی از مسافران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مشکلات ظاهری، فنی و نظافت نشدن روزانه اتوبوس‌ها گفتند: روزانه تبلیغات زیادی برای استفاده از حمل و نقل عمومی در سطح شهر و رسانه‌ها انجام می‌شود اما رغبت استفاده از آن برای مردم ایجاد نشده است.

یک دانشجوی  پسر در این باره به ایلنا گفت : روزانه در ساعات مختلف روز از اتوبوس استفاده می‌کنم اما عدم تهویه نامناسب در داخل اتوبوس و بوی نامطبوع گازوئیل  باعث آزار و اذیت مسافران است.

علی همتی افزود: بارها در ساعت اولیه روز دیده‌ام که اتوبوس بدون هیچ‌گونه نظافت از قبل کار خود را شروع کرده است.

 یکی دیگر از مسافران که شغل  آزاد دارد هم گفت: بارها مشاهده شده  اتوبوس‌ها دارای نقص فنی بوده اما هیچ‌گونه توجهی به آن نمی‌شود.

 رضا زارعی ادامه داد: بارها به دلیل خرابی اتوبوس مسافران قبل از رسیدن به مقصد مجبور به پیاده شدن از آن شده و مسافران منتظر رسیدن اتوبوس به نسبت سالم شده‌اند.

یکی دیگر از مسافران که خود را  بازنشسته یکی از سازمان‌ها معرفی کرد، اظهار داشت: به دلیل ترافیک از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنم اما وضعیت نامناسب برخی اتوبوس‌های سطح شهر از لحاظ فنی و ظاهری و نظافت باعث کاهش استفاده از آنها و آوردن وسیله نقلیه شخصی را فراهم می‌کند.

 میرزایی  گفت: هر سال شاهد روند افزایشی نرخ تاکسی و اتوبوس هستیم اما متأسفانه خبری از توسعه خدمات در این زمینه نیست.

بازسازی 10  دستگاه اتوبوس شهری در ارومیه

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: ۱۰ دستگاه اتوبوس شهری در ارومیه از هفته آینده بازسازی می شود.

 ناصر سعید آبادی افزود: از هفته آینده بازسازی ۱۰ دستگاه اتوبوس ملکی در واحد تعمیرگاه مرکزی اتوبوسرانی توسط نیروهای فنی و اجرایی آغاز و بصورت کامل بازسازی می شود.

وی با اشاره به میزان اعتبار، عنوان کرد:  این طرح با جذب اعتبار بیش از ۱۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری عملیاتی می شود.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه  ادامه داد: ۱۰ دستگاه اتوبوس با نظارت کامل کمیته فنی و روندی شامل تعویض کامل بدنه، رنگ آمیزی کامل، تعویض صندلی ها، تعمیرات فنی، تعویض کف و تعمیرات سیستم های گرمایشی و سرمایشی انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد:  تلاش ها بر  این است که اتوبوس های مذکور ظرف ۲ ماه آینده آماده و به کارگیری شوند بنابراین شهروندان ارومیه کمی صبر کنند.

 

انتهای پیام/
بیتا اختیاری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز