خبرگزاری کار ایران

آغاز خرید سیب درجه ۳ از باغداران شمال‌غرب کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۹۵۱

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از آغاز خرید سیب صنعتی و درجه سه از باغداران غرب کشوربه ویژه استان‌های آذربایجان‌های غربی و شرقی خبر داد.

به گزارش ایلنا،اسماعیل قادری فر در گفت و گو با خبرنگاران،با بیان اینکه از امروز ۶ مهر عملیات خرید سیب صنعتی و درجه سه از باغداران غرب کشور آغاز می‌شود، اظهار کرد: خبرهای داغی که در روزهای گذشته در رسانه‌ها و از جمله رسانه ملی پخش شد موضوع خرید سیب صنعتی و یا همان سیب درجه سه بود، سیب‌هایی که ناشی از وزش باد و اضافه محصولات نارسی که به نوعی ضایعات کشاورزی محسوب می‌شوند و حالا روی دست کشاورزان باد کرده است.

وی اضافه کرد: باوجود خشکسالی‌هایی که در کشور وجود داشت، اما در دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، تولیدات کشاورزی و سیب بیش از انتظار و ظرفیت بوده و برآورد شده حدود ۴۰۰ هزار تن سیب صنعتی این روزها بر روی دست کشاورزان بماند.

قادری فر اضافه کرد: به عنوان مسئولی که روزهای اول و دوم خود را در این سمت سپری می‌کنم این نوید را به کشاورزان می‌دهم که یک برنامه ضربتی با تدبیر وزیر جهاد کشاورزی اندیشیده شده که آن قیمت گذاری و استفاده از این سیب‌ها برای کنستانتره مدیریت و هدفمند شده است که مقداری از آن برای مصرف داخلی و صنایع تبدیلی اندکی که در کشور وجود دارد استفاده خواهد شد.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: متأسفانه در زمینه صنایع تبدیلی در کشور زیرساخت‌های خوبی نداریم و باید در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه دستورالعمل خرید سیب از دو روز قبل توسط وزیر جهاد مصوب و ابلاغ شده و در آستانه عملیاتی شدن قرار گرفته است، ادامه داد: ظرف یکی دو روز آینده، عملیات خرید از کشاورزان با واسطه اتحادیه تعاونی روستایی شروع خواهد شد و تلاش داریم که روز سه شنبه عملیات خرید را شروع کنیم.

قادری فر گفت: همکاران ما در سازمان مرکزی و نیز در تعاونی روستایی استان، مشغول تدارک و آماده سازی انبارها و تمهید مقدمات جابجایی و حمل و نقل هستند و از صبح روز سه شنبه شاهد تحویل و خرید سیب‌ها خواهیم بود.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: نکته ریشه‌ای که باید سال‌های قبل فکری برای آن می‌شد نبود صنایع تبدیلی مناسب است که بتوانیم از این محصولات و زحمات کشاورزان استفاده کنیم.

قادری فر اضافه کرد: ما در گام نخست و به صورت مقطعی، شروع به تحویل سیب به صنایع تبدیلی کرده‌ایم و بعد از تکمیل ظرفیت کارخانه‌ها، یک بازار صادراتی هم در کشورهای ترکیه و روسیه تمهید کرده‌ایم که با هماهنگی رایزن‌های اقتصادی، تا این محصولات زود فاسد شونده را سریعاً بتوانیم صادر کنیم.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: نگاه ما نباید به خام فروشی عادت کند و قطعاً در قرارداد صادرات محصولات موضوع مهم انتقال فناوری، هدف گذاری شده و باید در این زمینه برنامه منسجم و هدفمند داشته باشیم.

قادری فر با بیان اینکه صنایع تبدیلی ما و فناوری آن باید در استان‌های کرمان، مازندران و دیگر استان‌هایی که محصولات فراوان کشاورزی دارند، ایجاد شود، گفت: هوشمند سازی زنجیره تولید، تأمین و توزیع محصولات کشاورزی در دستور کار جدی قرار دارد و امیدواریم در یکسال آینده خبرهای خوبی را برای کشاورزان و مردم داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز