خبرگزاری کار ایران

پس از گذشت سا‌ل‌ها؛

مسکن مهر شهرک گلمان ارومیه فاقد هر گونه خدمات شهری است/ سرانه فضای سبز ؛ صفر/ فاصله تا اولین مرکز اورژانس بیش از یک‌ساعت

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۷۱۱

نبود امکانات اولیه و خدمات شهری در مساکن مهر شهرک گلمان ارومیه سبب شده تا ساکنان این واحدها پس از گذشت سال‌ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، متقاضیان مساکن مهر گلمان ارومیه با توجه به بضاعت پایین خود پیش از آماده سازی زیرساخت‌ها از جمله جاده مناسب، مدرسه و مراکز خرید و فضای سبز به واحدهای خود نقل مکان کردند اما هنوز با گذشت سال‌ها زیرساخت‌ها و خدمات شهری مناسب برای این شهرک فراهم نشده است.یکی از بزرگترین مشکلات مساکن مهر شهرک گلمان ارومیه حاشیه سازی بوده است که این موضوع دو مشکل را برای مسکن مهرنشینان ایجاد کرده است. نخست اینکه از مرکز شهر بسیار دور است و برای رفت و آمد به مرکز شهر، این خانواده‌ها با مشکل رو‌برو هستند و مشکل اساسی‌تر اینکه این پروژه‌ها فعلا فاقد هر گونه امکانات رفاهی، پزشکی و تفریحی هستند و همین امر مشکلات زیادی را برای ساکنان مسکن مهر بوجود آورده است.

ساکنان گلمان به حال خود رها شدند

قربانی نسب از ساکنان این شهرک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،با بیان اینکه ساکنان مساکن مهر گلمان از امکانات اولیه زندگی برخوردار نیستند گفت: زندگی در گلمان را تا کسی تجربه نکند نمی‌تواند درکی از آن داشته باشد. ساکنان این منطقه مانند افرادی در جزیره‌ای دور افتاده هستند که به حال خود رها شده اند که مشخص نیست چه زمانی قرار است به مشکلات‌‌شان رسیدگی شود.

حسنی،یکی دیگر از ساکنان شهرک به نبود فضای سبز در محدوده مساکن مهر گلمان اشاره و عنوان کرد: متاسفانه سرانه فضای سبز در مساکن مهر گلمان صفر است، سال‌های گذشته تعدادی درخت توسط مسکن و شهرسازی در این منطقه کاشته شده ولی امروز به دلیل عدم رسیدگی  قطع و خشک شده‌اند.

مسکن مهر شهرک گلمان ارومیه فاقد هر گونه خدمات شهری است/ سرانه فضای سبز 
؛ صفر/ فاصله تا اولین مرکز اورژانس بیش از یک‌ساعت

تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی باعث آزار ساکنان شده است

حسنی افزود: تخلیه زباله و نخاله در اطراف شهرک یکی دیگر از مشکلات ساکنان  بوده که علاوه بر آزار ساکنان به دلیل اینکه عمده نخاله‌های ساختمانی رها شده در این منطقه  بتن و سیمان هست، بارها منجر به تصادف و خسارت‌‌های جانی و مالی اهالی منطقه شده است.

وی تصریح کرد: ساکنان این شهرک پول‌هایشان را به امید خانه‌دار شدن به حساب مسکن مهر واریز کردند و امروز هیچ پولی برای رهن و اجاره ندارند و ناچارند با شرایط موجود در خانه‌هایی که علاوه بر مشکلاتی همچون نبود ایستگاه تاکسی، مرکز خرید، فضای سبز و تفریحی نیز در این منطقه زندگی کنند.

مسکن مهر شهرک گلمان ارومیه فاقد هر گونه خدمات شهری است/ سرانه فضای سبز 
؛ صفر/ فاصله تا اولین مرکز اورژانس بیش از یک‌ساعت

مشاهدات عینی خبرنگار ایلنا، حاکی است: معابر و کوچه و خیابان‌های این شهرک از آسفالت مناسب برخوردار نیست همچنین،ساکنان این شهرک  از داشتن درمانگاه شبانه روزی و داروخانه محرومند.

ساکنان این شهرک  اگر نیاز دارویی داشته باشند باید حداقل ۳۰ کیلومتر  مسافت شهرک  را طی کنند  تا بتوانند از نخستین داروخانه داخل شهر ارومیه داروی خود را تهیه کرده و برگردند.

همچنین شهرک‌ گلمان ارومیه فاقد دبیرستان،  پارک و جایگاه سوخت است و تنها ایستگاه آتش‌نشانی این شهرک امکانات کافی برای مهار آتش سوزی‌های احتمالی را ندارد.

نه تنها در این شهرک پایگاه اورژانس وجود ندارد بلکه در جاده ۱۵ کیلومتری منتهی به آن نیز مرکز اورژانسی نیست بنابراین در بهترین حالت پس از درخواست آمبولانس اورژانس باید یک ساعتی را منتظر ماند تا به بیمارستان منتقل شد.

رانندگی شبانه در مسیر منتهی به شهرک گلمان ارومیه نیز بسیار خطرناک است چون نه تنها جاده فاقد روشنایی مناسب بوده و  معابر شهرک نیز روشنایی کافی ندارند . ساکنان شهرک امیدوارند مسئولان امر با فهم دقیق از مشکلات منطقه،به فکر راهکاری برای آن باشند.

مسکن مهر شهرک گلمان ارومیه فاقد هر گونه خدمات شهری است/ سرانه فضای سبز 
؛ صفر/ فاصله تا اولین مرکز اورژانس بیش از یک‌ساعت

گزارش : بیتا اختیاری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز