خبرگزاری کار ایران

حقابه تالاب‌ها بعد از تأمین آب شرب در اولویت دوم محیط زیست آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۹۵۶

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی گفت: تأمین حقابه های زیست‌محیطی تالاب‌ها بعد از تأمین آب شرب در اولویت دوم محیط زیست استان است.

مهران نظری در گفت و گو با ایلنا، اظهار کرد: اهمیت و کارکردهای عرصه‌های تالابی در زندگی جوامع بشری دارای اهمیت بوده و مدیریت و حفظ تالاب‌ها و تأمین حقابه آن‌ها به‌اندازه‌ای مهم است که تأمین حقابه های زیست‌محیطی تالاب‌ها بعد از تأمین آب شرب در اولویت دوم بوده و یک خواسته عمومی تلقی شده و باید محقق شود. 

وی افزود: به‌منظور مدیریت و حفاظت از تالاب‌های آذربایجان غربی و همچنین جلوگیری از تخلفات شکار و دخل و تصرف، این اداره کل اقدامات زیادی انجام داده است که می توان به  لایروبی کانال‌های منتهی به تالاب‌ها ، احداث پاسگاه‌های محیط‌بانی، افزایش گشت وکنترل مناطق، احداث دکل‌های دیده‌بانی و پرنده‌نگری، برق‌رسانی و آب‌رسانی به محیط بانی تالاب‌ها، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و انجام مطالعات حقابه زیستی تالاب ها اشاره کرد.

نظری اظهار کرد: از دیگر اقدامات مهم دیگر نیز می توان به احداث سازه‌های اندازه‌گیری جریانات آب سطحی به تالاب ها، حفاظت فیزیکی عرصه‌های تالابی بخصوص دریاچه ارومیه جهت جلوگیری از دخل و تصرف اشاره کرد.

وی افزود: در این میان عده‌ای افراد سودجو هستند که در راستای منافع خود اقدام به تخریب و تصرف و حتی آتش زدن تالاب‌ها می‌ کنند که اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان به جد با خاطیان برخورد کرده و متخلفین را به مراجع قضایی معرفی می‌ کند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی همچنین با اشاره به رخداد آتش‌سوزی در بعضی تالاب‌ها گفت: این اداره کل با همکاری جوامع محلی تمام تلاش خود را در مهار آتش سوزی انجام می‌دهد و در راستای مهار آتش سوزی ها، نیاز به تجهیزات  آتش‌نشانی اعم از دستگاه‌های دمنده، آشکوب ، ماشین‌آلات آتش‌نشانی، تراکتور سنگین جهت ایجاد آتش بر هست که این اداره کل پیگیر تامین این تجهیزات است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز