خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

۶۰ درصد مدارس آذربایجان غربی در مناطق روستایی است/ نزدیکی با مرز ؛ دلیل محرومیت وضعیت نامطلوب فضای آموزشی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۳۰۷

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت:۶۰ درصد مدارس استان به تعداد سه هزار و ۲۴ مدرسه در مناطق روستایی قرار گرفته است.

مهین منافی در گفت و گو با ایلنا بیان کرد: هم اکنون آموزش و پرورش استان تعداد هشت هزار و ۶۰۰ نفر کمبود نیروی انسانی دارد که با استمرار بازنشستگان و حق التدریس پوشش داده شده است.

وی افزود: سرانه فضای آموزشی در سطح استان آذربایجان غربی ۴.۰۵ مترمربع به ازای هر دانش آموز است که پایین تر از میانگین کشوری است.

منافی ادامه داد: شکل جغرافیایی و مرزی بودن از مهم‌ترین علل محرومیت این استان در بخش آموزش و وضعیت نامطلوب فضای آموزشی است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، بیان کرد: ۶۰ درصد مدارس استان به تعداد سه هزار و ۲۴ مدرسه در مناطق روستایی قرار گرفته است.

وی با اشاره به مجاهدت فرهنگیان استان در ایام کرونا گفت: در مناطقی که فاقد امکانات اینترنت بودند، معلمان از طریق درسنامه ها و تشکیل گروه‌های آموزشی خودجوش، فرآیند آموزش را تداوم بخشیدند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود:با وجود محدودیت دسترسی به اینترنت در سطح استان، در این ایام یک هزار و ۸۵۰ روستا نسبت به این امکانات تجهیز شدند.

منافی تصریح کرد: بیش از ۹۸ درصد مدیران مدارس، ۹۴ درصد معلمان و ۸۵ درصد دانش آموزان استان در برنامه شاد فعال هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: سال تحصیلی گذشته تعداد ۳۲۴ هزار دانش آموز دوره ابتدایی در سطح استان مشغول تحصیل بودند.

وی اضافه کرد: در راستای آغاز سال تحصیلی جاری در استان ۴۶ پایگاه سنجش شاخص های سلامت نوآموزان و یک پایگاه تخصصی ایجاد شده است و ۵۶ هزار نفر به این پایگاه ها مراجعه کرده اند.

منافی گفت: شش هزار نفر نوآموز پایه اول و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر پیش دبستانی نیز در این مدت اقدام به نوبت گیری کرده اند.

وی بیان کرد: میزان تراکم کلاسی در مقطع ابتدایی امسال ۲۵.۲۹ درصد، متوسطه اول ۲۷.۸۶ و متوسطه دوم ۲۵.۰۵ و تراکم کل استان ۲۵.۸۲ بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز