خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

امکان افزایش ابتلای کارگران به کرونا در کارخانجات آذربایجان غربی/ واکسیناسیون کارگران تسریع یابد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۲۰۷

نماینده سابق مردم ارومیه در مجلس خواستار واکسیناسیون هرچه زودتر کارگران در واحدهای صنعتی و تولیدی شد.

نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به محیط کاری پرخطر کارگران در شرایط کرونا، گفت: طی هفته‌های گذشته و هفته‌های جاری شاهد کاهش ساعت کاری و تعطیلی‌های چندین روزه کارکنان دولت در اداره‌ها بودیم اما در این تصمیم کارگران در نظر گرفته نشدند، سئوال اینجا است که آیا کارگران به کرونا مبتلا نمی‌شوند که دولت آنان را در این تصمیم در نظر نمی‌گیرد.

قاضی پور  افزود: محیط فعالیت بیشتر کارگران سوله و سالن‌های سربسته‌ای است که حتی امکان رعایت فاصله هم چندان در آنجا میسر نیست و کارگران مجبورند در این محیط در کنار هم کار کنند.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی و خصوصا اکنون که با پیک خطرناک کرونا مواجهیم، جان کارگران در خطر است، افزود: هر روز شاهد ابتلای کارگران به ویروس کرونا هستیم و این ویروس خطرناک بعد از ابتلای کارگران و به خطر انداختن جان آنان به خانواده‌های شان نیز سرایت می‌کند.

وی خواستار در اولویت قرار گرفتن کارگران برای تزریق واکسن کرونا شد و اظهار کرد: جدا از آن غالب افرادی که خارج از محیط کار در شهرهای کارگرنشین استان بر اثر ابتلا به کرونا بستری و یا جان خود را از دست می‌دهند نیز کارگر هستند و دولت نباید این خانواده‌ها را به حال خود رها کند.

وی تاکید کرد: جدا از بحث تولید، جان کارگران دارای ارزش و اهمیت بسیاری است بنابراین از استاندار آذربایجان غربی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی درخواست می کنیم نسبت به واکسینه شدن کارگران استان هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه متاسفانه کارگران در شرایط کرونا از امکانات و تجهیزات مناسبی برخوردار نیستند، افزود: اگرچه برخی کارفرماها عنوان می‌کنند که میزان ابتلای کارگران به کرونا در کارخانه‌های وجود ندارد اما در بسیاری از موراد این صحبت‌ها واقعیت ندارد و تعدادی از کارگران واحد‌های تولیدی استان در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

نماینده ادوار مردم ارومیه در مجلس گفت: متاسفانه بعد از گذشت ماه‌ها دولت‌مردان اقدام قابل توجهی برای جامعه کارگری در قبال کرونا و تزریق واکسن صورت نداده‌اند درحالی که بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را کارگران تشکیل می‌دهند.

قاضی پور با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است گفت: متاسفانه کارگران با دستمزد اندک از پس مخارج زندگی خود بر نمی آیند و در اثر ابتلا به کرونا مخارج سنگینی متحمل می شوند از این رو با واکسیناسیون به موقع می‌توان از ابتلای کارگران به کرونا پیشگیری کرد.

نماینده سابق ارومیه افزود: خانه کارگر، آذربایجان غربی برای در اختیار قراردادن تمامی امکانات موجود و مشارکت حداکثری درجهت تسریع واکسیناسیون کارگران آمادگی کامل خود را اعلام کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز