خبرگزاری کار ایران

دستفروشان سطح شهر ارومیه ساماندهی می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۷۸۳

افزایش تورم در سال‌های اخیر و شرایط بد اقتصادی و معیشتی برخی از افراد جامعه و همراهی آن با شیوع کرونا بسیاری از مردم را وادار به روی آوردن به دستفروشی و کسب روزی حلال کرده است و افزایش تعداد دستفروش‌ها به ویژه در طول یک‌سال اخیر، در ارومیه گواه این مسئله تلخ است.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، جوانان تحصیلکرده‌ای که به دلیل نداشتن شغلی ثابت، تأمین معاش خانواده و پرداخت هزینه‌های هنگفت اجاره خانه، هزینه‌های سرسام‌آور امور درمانی و سایر هزینه‌های زندگی با وجود داشتن مدرک لیسانس و ...  بساط کسب و کار خود را در گوشه و کنار شهر می‌گسترانند و چشم امید به مشتریان رهگذری دارند که شاید نانی به سفره خالی‌شان برسانند.

از آنجایی هم که دستفروشان جنس‌های خود را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند و با توجه به گرانی بازار، شهروندان بسیاری هستند که خرید از دستفروشان را به خرید از مغازه و پرداخت هزینه دو برابری ترجیح می‌دهند.

سال‌هاست مسئولان شهری وعده‌ ساماندهی دستفروشان را در سطح شهری به مردم می‌دهند اما تاکنون این وعده رنگ واقعیت به خود نگرفته است.

ایجاد‌ بازارهای روز‌‌ برای‌ ساماندهی‌دستفروشان  سطح شهر ارومیه

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه گفت:با ایجاد بازارهای روز دستفروشان ارومیه ساماندهی می شود.

ولی مناف زاده در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف ایجاد بازارهای روز ساماندهی دستفروشان از سطح شهر ارومیه است گفت: دستفروشان در تمامی نقاط شهر ارومیه ساماندهی می شوند.

وی افزود: برای ساماندهی بهتر دستفروشان بانک اطلاعاتی آنها در معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه تشکیل شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه تصریح کرد اگر امروز دستفروشان ساماندهی نشوند شاهد افزایش روز به روز دستفروشان در سطح شهر ارومیه خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، ساماندهی دستفروشان نیاز مبرم و ضروری شهر ارومیه است که برای جلوگیری از ترافیک، کاهش آمار بیکاری و رونق کسب و کار دستفروشان، ساماندهی آنان باید در اولویت کاری مسئولین قرار گیرد تا بلکه  از این طریق خسارت‌های وارده بر آن‌ها در طول ایام کرونا جبران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز