خبرگزاری کار ایران

حفر ‌۵ حلقه چاه جدید برای تامین آب شرب شهرستان خوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۶۶۸

معاون بهره برداری و توسعه آب شهرستان خوی از اخذ پروانه حفر 5 حلقه چاه آب جهت مقابله با تنش آبی طی پنج ماه اول سال جاری خبر داد.

تقی پاشایی در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به اخذ پروانه حفر ۵ حلقه چاه آب خاطر نشان کرد: کاهش نزولات آسمانی در شهرستان خوی که طی چندین سال اخیر بی سابقه بوده است سبب کاهش سطح منابع تامین آب شرب که عمدتا چاه، چشمه است شده، به گونه ای که به کاهش آبدهی چشمه ها و چاه ها منجر شده است.

وی افزود: عواملی همچون تغییر اقلیم، خشکسالی، افزایش سرانه مصرف ، همه گیری ویروس کرونا  موجب کمبود  در شهر ها و روستاهای سطح شهرستان شده است .

پاشایی تصریح کرد: به منظور کاهش تنش آبی موجود و تامین آب شرب شهروندان شهرستان اقدام به اخذ پروانه حفاری در مناطقی که تنش آبی دارند کردیم .

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت به کمبود آب در روستاهای بدلان ، رازی ،حاجتکده ، مجتمع کوتان آباد (شامل روستاهای گیوران ، کوتان آباد ،ترس آباد ،یوسف آباد ،گروناویک، میرعمر و هسته جیک ) اشاره کرد و افزود : پروانه حفر چاه آب شرب در این روستاها اخذ شده و در حال عقد قرارداد با پیمانکار جهت حفاری چاهها در روستاهای فوق هستیم .

وی گفت : پروانه حفر یک حلقه چاه را نیز در شهر خوی اخذ کرده ایم .

پاشایی خاطر نشان کرد :با حفر و تجهیز این چاه ها با افزایش آبدهی منابع  جهت جبران کاهش آبدهی منابع تامین آب شرب مواجه خواهیم  شد و به توان تولید آب شهرستان افزوده خواهد شد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت در پایان گفت: جهت مقابله با تنش آبی موجود باید رویکرد فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از شرایط آبی و خطر پیشرو در صورت عدم رعایت مصرف بهینه آب را گسترش و اقدامات موثری در خصوص صرفه جویی در مصرف آب را به عمل آوریم تا بتوان تنش آبی را مدیریت کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز