خبرگزاری کار ایران

آغاز برداشت هویچ از مزارع آذربایجان غربی / افزایش ۲۰ درصدی تولید این محصول در استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۶۲۱

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت :برداشت هویج از سطح ۶۰ هکتار از مزارع زیر کشت این محصول در استان آغاز شد.

به گزارش ایلنا،جعفر وحدت در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از  یک هزار و ۹۲۰ تن هویچ در سطح استان تولید شود که در صورت تحقق نسبت به سال قبل از افزایش ۲۰ درصدی برخوردار خواهد بود.

وی افزود : محصول هویج در دو نوع فرنگی و بومی در سطح استان کشت می شود که این محصول هم در مقطع تولید تابستانه و هم به عنوان کشت دوم بعد از برداشت گندم، جو و کلزا به صورت نیمه مکانیزه  نیز در سطح استان کشت و برداشت می شود که همه ساله تا اوایل آذر ماه کار برداشت این محصول به طول می انجامد.

وحدت با بیان اینکه هویج در انواع زیادی از خاک‌ها به خوبی رشد می‌کند، یادآور شد: با استناد به یافته‌های تحقیقاتی ترجیحا خاک‌های با زهکشی خوب و PH خنثی و یا خاک‌های آلی فاقد کلوخ یا سنگ، برای تولید ریشه‌های صاف و راست ترجیح داده می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد : بیشترین سطح زیر کشت این محصول در استان مربوط به شهرستانهای سلماس ، ارومیه ، مهاباد ، شاهین دژ و بوکان است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به این که هویج جزو کالاهای اساسی و استراتژیک کشور نبوده و قیمت آن تابع عرضه و تقاضا است، تصریح کرد: هرگونه افزایش تقاضا ناشی از کشش بازارهای صادراتی و مصرف داخل در افزایش قیمت این محصول موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز