خبرگزاری کار ایران

واکسیناسیون اولویت اصلی مطالبه کارگران آذربایجان غربی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۶۱۵

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی گفت:واکسیناسیون اولویت اصلی و جدی ترین مطالبه کارگران آذربایجان غربی است‌.

سعید مصطفی نژاد در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به اینکه واحد های صنعتی و تولیدی به ضرورت و برای پیشگیری از کمبودها در کشور از ابتدای شیوع بیماری کرونا تعطیل نشدند گفت:واکسیناسیون اولویت اصلی و جدی ترین مطالبه کارگران آذربایجان غربی است‌.

مصطفی نژاد. افزود: با توجه به افزایش نرخ تورم و افزایش قیمت بسیاری از کالاهای اساسی امروز کارگران از پس هزینه‌های زندگی خود برنمی‌آیند چه برسد به هزینه‌های سنگین درمان کرونا، بنابراین واکسیناسیون این قشر زحمت کش باید در اولویت قرار گیرد‌.

وی ادامه داد:یکی از مهم‌ترین شکایتهای کارگران که در تماس با ما آن را مطرح می‌کنند، عدم توجه به واکسیناسیون آن‌ها است. 

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه  بسیاری از کارگران مجبور به حضور در کارخانه‌ها برای کار هستند و دورکاری معمولا شامل حال آن‌ها نمی‌شود، گفت:از دولت می‌خواهیم در این خصوص هرچه زودتر تصمیمی جدی بگیرد. 

وی تصریح کرد: بسیاری از بیمارستان‌های دولتی پُر شده و کارگران در این وضعیت اگر درگیر بیماری شوند باید هزینه‌ بسیاری پرداخت کنند که این از توان آن‌ها خارج است.

مصطفی نژاد با اشاره به اینکه،مراکز تولیدی و صنعتی در نتیجه نحوه  فعالیت، مستعد انتشار ویروس کرونا هستند گفت:این احتمال وجود دارد که برخی از مبتلایان به ویروس کرونا برای عدم اخراج از محیط کاری بیماری خود را پنهان می‌کنندو زمینه آلودگی دیگر کارگران را فراهم آورند.

دبیر‌اجرایی‌خانه کارگر آذربایجان‌غربی،تاکید‌کرد: با توجه به اهمیت صیانت نیروی‌کار در‌ رونق‌وتوسعه‌اقتصادی،واکسیناسبون تمام کارگران واحد های تولیدی و صنعتی باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه در پیک کرونا هستیم و کار کارگران تعطیل‌بردار نیست باید هرچه سریع‌تر امکان واکسیناسیون آن‌ها فراهم شود تا بیش از این آسیب نبینند.

مصطفی نژاد تصریح کرد:پیگیری و مکاتبات به منظور واکسن کارگران با دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفته  ولی تاکنون نتیجه مثبتی در این مورد به دست نیامده است.

وی در خاتمه افزود: خانه کارگر، برای در اختیار قراردادن تمامی امکانات موجود و مشارکت حداکثری درجهت تسریع واکسیناسیون کارگران آمادگی کامل را دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز