خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی هشدار داد ؛

اختصاص تمام بیمارستان‌های ارومیه به بیماران کرونایی/ ارومیه کانون ویروس دلتا است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۷۲۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی گفت: از امروز تمام بیمارستان‌های ارومیه به بیماران کرونایی تخصیص داده می شود.

به گزارش ایلنا،جواد آقازاده در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به  تعداد یک هزار و ۳۸۰ بیمار در پیک موج چهارم با آمار بیماران موج پنجم قبل از رسیدن به نقطه پیک خاطر نشان کرد: سیر بیماری در استان  صعودی هست.

وی با اشاره به شناسایی یک هزار. و ۵۴۵ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در استان گفت: از این تعداد ۷۹۲ مورد ابتلای قطعی و ۷۵۳ مورد مبتلا به ویروس دلتا هستند.

 آقازاده  تعداد بیماران بستری در بخش ICU را ۲۶۸ نفر عنوان کرد و گفت: حال  ۳۹ نفر از بیماران وخیم گزارش شده و با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی تاکید کرد : شهرستان ارومیه کانون ویروس دلتا هست و طبق آمار افراد بستری بعد از ارومیه به ترتیب خوی و میاندوآب بیشترین تعداد را دارند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با ابراز تاسف از تعداد دو رقمی فوتی‌ها در چهار روز اخیر گفت : طبق آخرین آمار ،از  ۱۲ بیمار  فوتی ۴ نفر از ارومیه، تکاب و نقده هر کدام ۲ نفر و شهرهای خوی، سلماس، شاهین دژ و میاندوآب هر کدام یک نفر فوتی گزارش شده است.

وی افزود: با توجه به وضع موجود بجز پیرانشهر با وضعیت نارنجی ۱۶ شهرستان استان در وضع قرمز و ارومیه، خوی و چایپاره در وضع سیاه قرار دارند. 

این مقام مسئول تصریح نمود: به علت کثرت درگیری با کرونا از ۲۱ مرداد بیمارستانهای دانشگاهی و از ۲۴  مرداد در تمام بیمارستانها بیماران الکتیو بستری نخواهند شد.

 آقازاده تاکید کرد : بجز تخت‌های جدید بیمارستان مطهری و  بیمارستان جامع زنان  با یک بخش اختصاصی بیماران کرونایی بیمارستانهای طالقانی و امام خمینی(ره) تخت خالی ندارند و از امروز تمام بیمارستانها به بیماران کرونایی تخصیص داده می شوند. 

آقازاده به محدودیت تردد و تعطیلی کشور از اشاره کرد و گفت : امیدوارم با این تصمیمات روند صعودی بیماری کاهش یافته و توان سیستم بهداشتی افزایش یابد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز