خبرگزاری کار ایران

فروش بیش از ۲ میلیارد ریال کتاب در طرح «تابستانه کتاب» آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۱۲۴

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: از آغاز اجرای طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» در این استان، بیش از دو میلیارد ریال کتاب از طریق ۲۴ کتابفروشی فعال عضو این طرح در استان به فروش رسیده است.

 رسول بابازاده در گفت و گو با ایلنا، اظهار کرد: از شیوع کرونا اصحاب فرهنگ و هنر بیش از سایر اقشار دچار ضرر و زیان شده‌اند که باید کمک کنیم این ضرر و زیان تا حد امکان جبران شود، و این در خانه ماندن و به قولی قرنطیه خانگی فرصت مغتنمی برای خواندن کتاب و افزایش آگاهی است.

این مقام مسئول افزود: از آغاز طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» در این استان، بیش از ۲ میلیارد ریال کتاب از طریق ۲۴  کتابفروشی فعال عضو این طرح در استان به فروش رسیده است که در این شرایط رقم قابل قبولی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد کتابفروشی هشت مورد از مرکز استان و ۱۶ کتابفروشی از شهرستان‌های استان آذربایجان‌غربی است، گفت: در استان ما پاتوق کتاب ارومیه، پرهام، کتاب و نوشت‌افزار پژوهش، زارع، سلیمی، شهر کتاب بوکان، علوم دانشگاهی، موکریان، نمایشگاه کتاب ختایی، کتاب پیام، کتابسرای امام شافعی سردشت، کتابسرای بشری، کتابفروشی رضایی، سلطانی، صالحی، ظرافت، گزینگ، دانش، محمد رسول الله، مانگ، خانه دوست و زارع  از جمله کتابفروشی‌های عضو این طرح هستند.

این مسئول بیان کرد: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتابهایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند، مشمول طرح نمی‌شوند.

 وی در پایان سخنان خود امکان خرید غیرحضوری در شرایط حاضر، کمک به نقدینگی کتابفروشی‌ها، افزایش مراجعه به کتابفروشی‌ها، تشویق مردم به مطالعه و بازدید از کتابفروشی، کمک به کتابفروشان برای خروج از رکود بازار، ایجاد انگیزش در مردم و اهل کتاب در جهت انس با کتاب، نشر و خروج از بیکاری و تنگنای ایجادشده توسط بیماری کرونا را از جمله مزایای برگزاری طرح‌های فصلی عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز