خبرگزاری کار ایران

پیش بینی برداشت بیش از ۳۰۰۰تن انواع لوبیا از مزارع آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۶۹۶

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از برداشت سه هزار و ۱۰۰ تن انواع لوبیا از مزارع استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، جعفر وحدت با بیان اینکه لوبیا از ویتامین‌ها، مواد معدنی و ارزش غذایی بالایی برخوردار است و به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند، افزود: پیش بینی می شود از هر هکتار از اراضی زیر کشت این محصول، افزون بر ۲ تن انواع لوبیا برداشت شود. 

وحدت با بیان اینکه از سال گذشته کشت مکانیزه این محصول نیز در سطح استان آغاز شده است، بیان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، در مجموع امسال بیش از ۳۱۰۰ تن انواع لوبیا از مزارع استان برداشت می شود که با توجه به تنش آبی و خشکسالی و تغییر  شرایط اقلیمی امسال ، امکان کاهش عملکرد تولید محصول در استان وجود دارد. 

وی ادامه داد: لوبیا سفید، لوبیا قرمز و چیتی از جمله ارقام لوبیاهای کشت شده در سطح استان هستند. 

وحدت خاطر نشان کرد: این محصول به صورت بهاره، از اوایل اردیبهشت ماه کشت آن شروع شده و از نیمه مرداد ماه نیز برداشت آن آغاز می شود. 

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان شهرستان های اشنویه، پیرانشهر، نقده، ارومیه را از عمده شهرستان‌های زیر کشت این محصول عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز