خبرگزاری کار ایران

در ارومیه انجام شد؛

برگزاری مراسم اختتامیه مرحله استانی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۲۷۵

آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور نفرات برتر در ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در این مراسم با اشاره به اینکه مجموع برنامه‌های قصه گویی این جشنواره در بستر مجازی برگزار شد گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه تجربه جدید و متفاوتی را در برگزاری جشنواره کسب کردیم. 

زاهدی افزود: قصه‌گویی به عنوان یک فعالیت در کانون سابقه بسیار زیادی داشته و همزاد کانون بوده و در واقع همزاد انسان نیز بوده و انسان از زمانی که خود را شناخته، با قصه‌ها مانوس بوده است.

وی ادامه داد: ما در کانون به عنوان متولی غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در امر قصه‌گویی وظیفه شایانی بر عهده داشته و قصه‌گویی نیز یکی از مولفه‌های فعالیتی کانون بوده که هیچ‌گاه از گردونه فعالیت‌های کانون خارج نشده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی تصریح کرد: جشنواره شامل بخش‌‌های مختلفی بود که امروز اختتامیه بخش ملی آن برگزار می‌شود، که در این بخش ۱۲۳ نفر قصه‌گو شرکت کردند‌.

زاهدی افزود: از بین ۱۲۳ نفر شرکت کننده ۸۶ نفر به مرحله داوری رسیدند.

زاهدی با بیان اینکه ۳ نفر  داوری مسابقات را بر عهده دارند گفت: علی قسمتی از کرمانشاه، پدرام رحمانی و طیبه طاحونی از ارومیه داوری مسابقات را برعهده داشتند که در ۱۲ نفر برگزیده خواهند بود.

زاهدی خاطر نشان کرد: با توجه به پیشینه قصه‌گویی در استان و وجود افتخارات متعدد در عرصه‌های استانی، منطقه‌ای و بین‌‌‌المللی، ۴ قصه‌گو از استان به بخش بین‌المللی و ۴ قصه‌گو نیز به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

به گزارش ایلنا، مسابقات قصه گویی امسال در سه بخش، قصه‌گویی کلاسیک، مدرن و سنتی و آیینی برگزار شد که محورهای موضوعی قصه‌گویی امیدها و آرزوها،‌ شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خودگذشتگی بود.

بخش علمی جشنواره نیز تا ۲۰ شهریور ادامه داشته و پایان‌نامه‌ها، مقاله‌ها و پژوهش‌ها در حوزه قصه‌گویی در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز