خبرگزاری کار ایران

تأکید جباری بر حفظ معماری خانه‌های روستایی با توسعه صنعت گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۱۸۴

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: یکی از اقدامات لازم برای حفظ معماری خانه‌های روستایی توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری در روستاها است.

 جلیل جباری، در گفت و گو با ایلنا، با بیان  این مطلب اظهار کرد: امروزه با توجه به توسعه تکنولوژی و ارتباطات سبک زندگی مردم در مناطق روستایی و شهری نیز به سرعت تغییر کرده و شبیه به یکدیگر می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: از این روز روستاها به تدریج شکل شهر به خود گرفته و دیگر خبری از فرهنگ و آداب و سنن قدیمی در آنها نمی‌توان یافت و این موضوع بر معماری خانه‌های روستایی نیز تاثیر فراوانی داشته است.

وی ادامه داد: برای مقابله با این موضوع می‌توان با توسعه گردشگری  روستاییان را نسبت به حفظ معماری خانه‌ها، نوع پوشش و آداب و رسوم آن مناطق ترغیب کرد.

جباری عنوان کرد: زمانی که گردشگری در روستاها رونق پیدا کند به دنبال آن درآمد برای روستاییان ایجاد شده و آنها خود برای ایجاد واحدهای بوم‌گردی تمایل پیدا خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ واحد بوم‌گردی در استان وجود دارد که این واحدها با حفظ بافت تاریخی و سنتی خانه‌های روستایی در این مناطق ایجاد شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از ایجاد این واحدها در روستاها اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اقدام به ارائه تسهیلات با سود پایین می‌کند و این اقدامی برای حفاظت از بافت تاریخی روستاها است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز