خبرگزاری کار ایران

توسط جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی صورت گرفت؛

امدادرسانی به مناطق درگیر سیل و آبگرفتگی شهرستان چالدران

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۸۴۲

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از امداد رسانی نجاتگران جمعیت هلال احمر به ۸ روستای درگیر سیل در شهرستان چالدران خبر داد.

امیر جعفرزاده در گفت و گو با ایلنا،بیان کرد: طی دریافت خبر سیل و آبگرفتگی در اثر بارش های تند و سیل آسا  روستاهای بابا احمد، مخور، آرکوین، قوری ناو علیا، قوری ناو سفلی، قریخ بلاغ، قرنقو و انبار ماران از بخش ببه جیک از توابع شهرستان چالدران دچار سیل و آبگرفتگی شده که تیم های عملیاتی پس از هماهنگی های صورت گرفته در سطح استان و شهرستان به این مناطق اعزام شدند.

وی در ادامه ارزیابی ها و امدادرسانی ها به این روستا ها گفت: طبق گزارش های اولیه ارسالی از شهرستان چالدران در روستای انبار ماران ۷۰ راس دام در اثر سیل تلف شده ، به تعداد ۱۹ خانوار متاثر از سیل به استعداد ۷۱ نفر حادثه دیده و ۵ باب منزل مسکونی به وسیله دستگاه ها تخلیه آب شده و همچنین ۱۱ خودروی گرفتار در سیلاب نیز رها سازی شده است، که در حال حاضر بر اساس ارزیابی ها  توزیع اقلام مورد نیاز خانوارهای متاثر از سیل توسط تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر شهرستان چالدران در حال انجام است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در این سیل از به کارگیری ۶ تیم عملیاتی که ۴ تیم امداد و نجات شهرستان چالدران، یک تیم تخصصی سیلاب اعزامی از شهرستان شوط و یک تیم از شهرستان چایپاره عنوان کرد و افزود: این تیم ها از همان لحظات اولیه در روستای مذکور حضور داشته و مشغول امداد رسانی و تخلیه آب از منازل روستایی  و توزیع اقلام زیستی بودند. در این سیل تجهیزات تخصصی سیلاب، ۳ دستگاه موتور پمپ آب، ۱ دستگاه کف کش، ۳دستگاه آمبولانس و ۳دستگاه خودروی کمک دار سبک بکارگیری شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز