خبرگزاری کار ایران

فعالیت 72 باب کتابخانه در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۳۶۹

مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت 72 باب کتابخانه در سطح استان، گفت: تعداد یک میلیون و 424 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است.

به گزارش ایلنا، خدیجه معصومی ظهر امروز  در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان، با بیان این‌که تعداد یک میلیون و 424 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است، اظهار داشت: 72 باب کتابخانه در سطح استان در حال خدمات‌رسانی به عموم مردم هستند.

وی با بیان این‌که بایستی به ازای هر یک نفر تعداد 2.5 جلد کتاب در کتابخانه‌ها موجود باشد، خاطر نشان کرد: با احتساب این موضوع بایستی 8 میلیون و 163 نسخه کتاب در قفسه کتابخانه‌های استان گنجانده شود.

معصومی با اشاره به منابع تأمین تجهیز کتابخانه‌ها و منابع کتاب این کتابخانه‌ها در سطح استان عنوان کرد: 25 درصد از میزان این رقم توسط خیرین، 25 درصد دوم توسط شهرداری‌ها، 25 درصد سوم توسط اداره کتابخانه‌های عمومی استان و 25 درصد باقیمانده توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی تأمین می‌شود.

وی عنوان کرد: 20 کتابخانه اختصاصی در 20 روستای استان با در اختیار داشتن 2 هزار و 500 نسخه در حال خدمات‌رسانی به روستاییان  هستند که تحت مدیریت کانون پرورش فکری استان هستند.

معصومی با تأکید بر افزایش سطح کیفی کتاب‌ها و کتابخانه‌ها، تصریح کرد: در کنار کمیت این مهم باید مدنظر قرار گیرد تا یادگیری و فراگیری مردم به‌روز و متناسب با نیازهای روز جامعه افزایش یابد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با اشاره به تشویق کارکنان اداری به بحث کتاب‌خوانی، یادآور شد: وقف کتاب مدنظر دستگاه‌ها و مسئولان سازمان‌ها قرار گیرد.

معصومی ابراز داشت: در صورت امکان و فراهم بودن تجهیزات و زیرساخت‌ها در مناطق روستایی بحث کتاب و ایجاد کتابخانه در این مناطق اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز