خبرگزاری کار ایران

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ارومیه:

سیل و تگرگ به۶۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی ارومیه خسارت زد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۶۲۱

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ارومیه گفت: بارش شدید باران و تگرگ به همراه جاری شدن سیل موجب خسارات به ۶۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان شد.

به گزارش ایلنا،علی پیرمرادی در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص خسارات سیل و تگرگ  در بخش کشاورزی این شهرستان افزود: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل و وقوع تگرگ در عصر پنجشنبه و بامداد جمعه، به محصولات زراعی و باغی روستا حسن آباد، ممکان، براسبی، بردیان، باژرگه و قونی خسارت شدید وارد شد.

وی ادامه داد: از بین رفتن ۲۰۰ هکتار مزرعه نخود، ۳۷۰ هکتار مزرعه گندم و جو، ۴۰ هکتار از اراضی باغات و تلف شدن ۳۰ رأس دام در روستای براسبی و ۲۰ رأس دام سبک در روستای بردیان ازجمله خسارات وارده در این منطقه بوده است.

پیرمرادی اضافه کرد: تیم ارزیاب متشکل از نماینده بخشداری، رئیس مرکز و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی صومای برادوست در منطقه حاضر و در حال بررسی حادثه و برآورد ارزش ریالی میزان خسارت وارده است.

وی عنوان کرد: همچنین در پی بارش شدید باران و تگرگ  به ۴۵۰ هکتار از زراعی و ۵۵۰ هکتار از اراضی باغی در ۱۲ روستا بخش انزل خسارت وارده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: میزان خسارت وارده در اراضی باغی در برخی روستاها تا ۸۰ درصد تخمین زده شده و برآورد ارزش ریالی میزان خسارت وارده در حال بررسی و ارزیابی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز