خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی:

دولت بدهی خود به تأمین اجتماعی را پرداخت کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۱۷۸

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: کارگران نیازمند صدقه دولت نیستند، دولت بدهی خود را در راستای حمایت از کارگران به تأمین اجتماعی پرداخت کند.

به گزارش ایلنا سعید مصطفی نژاد در مراسم گرامیداشت هفته تامین اجتماعی که با حضور رئیس کانون بازنشستگان و نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی و تعدادی از  اعضای خانه کارگر  در سالن اجتماعات خانه کارگر برگزار شد گفت: مقرر شده بود با حضور بازنشستگان تامین اجتماعی تجمع اعتراضی در مقابل سازمان برنامه بودجه یا استانداری برگزار شود که  به دلیل انتقال قدرت در دولت صرف نظر شد.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی حیاط خلوت بسیاری از مسئولان شده و خزانه آن, برای پرداخت بدهی دولت و دولتمردان هزینه می شود.

مصطفی نژاد  با بیان اینکه نظارت بر همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد‌گفت:از ریاست سازمان بودجه و برنامه می خواهیم ماده ۹۶, را که در راستای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی  با تورم حاکم بر جامعه است، در کشور اجرایی شود.

دبیر اجرایی خانه کار کرد با انتقاد از اجرای  طرح سی هفتاد که مقرر شده ۷۰ درصد برنامه های تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی باشد گفت: متاسفانه برخی بازنشستگان دستر سی به گوشی هوشمند ندارند و برخی آگاهی استفاده از این برنامه را ندارند از سازمان تامین اجتماعی خواهشمندیم کلاس های آموزشی جهت استفاده از این برنامه برای بازنشستگان برگزار شود.

مصطفی نژاد در بخش پایانی سخنان خود گفت: کارگران نیازمند صدقه دولت نیستند، دولت بدهی خود را در راستای حمایت از کارگران به تأمین اجتماعی پرداخت کند.

در ادامه این مراسم داداش محمدی رئیس کانون بازنشستگان آذربایجان غربی با بیان اینکه ۵۷ درصد جمعیت ایران تحت پوشش  سازمان تامین اجتماعی است گفت:صندوق تامین اجتماعی، صندوق بین النسلی و حق الناس است که کارگران سالیان سال تلاش کردند و اندوخته ای برای خود در این صندوق پس انداز کرده اند.

وی افزود: متاسفانه دولت با نفوذ  در ترکیب سازمان تامین اجتماعی، ترکیب دلخواه خود را بر مسند نشانده است  و این سازمان  به دست دولت و رئیس جمهور افتاده و نفرات انتصابی نیز  متاسفانه به مرور زمان اندوخته کارگران را تاراج و غارت کرده اند.

محمدی افزود:بنده به نمایندگی از بازنشستگان کارگری سخن می گویم کارگران در سنگر تولید و برای دور زدن تحریم های ظالمانه در طول این چهل و اندی سال در تلاش هستند.

 رئیس کانون بازنشستگان آذربایجان غربی،افزود: متاسفانه هم اکنون شاهد این هستیم که حقوق بازنشستگان کفاف زندگی شان را نمی دهد و بیشتر بازنشستگان برای امرار معاش خود به کارهایی از قبیل نگهبانی و آبدارچی روی آورده اند.

محمدی تصریح کرد: همسان سازی حقوق، سالیان سال با ماده ۹۶, سازمان را مکلف کرده سالی یکبار همگام با تورم حاکم بر جامعه حقوق. را افزایش دهند که متاسفانه افزایش اندک حقوق و فاصله قابل توجه افزایش  تورم در جامعه  فاصله لشگری و کشوری  با بازنشستگان کارگری را بیشتر کرده است.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد:سازمان تامین اجتماعی اجرایی شدن ماده ۹۶ را منوط به پرداخت بدهی دولت به سازمان کرد که نهایتا با مدیریت برخی مسئولین به سمت اجرایی شدن کشیده شد که در سال ۹۹ همسان سازی به صورت ۷۰ درصد اجرایی شد و موجب کاستن  مقداری از آلام بازنشستگان شد‌.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز