خبرگزاری کار ایران

پس از تجمع روز گذشته صورت گرفت؛

نشست مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با صاحبان زمین های کوثر

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۸۰۳

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به همراه معاونان این اداره کل در نشستی با نمایندگان متقاضیان زمین‌های کوثر، ضمن بررسی درخواست‌های متقاضیان، آنان را به پایبندی به فرایندهای قانونی واگذاری اراضی دولتی دعوت کرد.

به گزارش ایلنا،پس از تجمع روز گذشته صاحبان زمین های کوثر  در اعتراض به لغو قراردادهای زمین های خود سیدمحسن حمزه‌لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در نشست با نمایندگان معترضین زمین های کوثر   با بیان اینکه پاسخگویی شفاف وظیفه اصلی مجموعه راه و شهرسازی استان است، افزود: با وجود اینکه  هیأت مدیره زمین های کوثر در دو سال اخیر هیچ جلسه‌ای با مدیریت راه و شهرسازی استان در خصوص حل و فصل مشکلات این پرونده برگزار نکرده اما خود را موظف به پیگیری و کمک به رفع مشکل اعضاء می دانیم.

وی با تأکید بر اینکه سیاست این اداره کل پشتیبانی از تولید مسکن در عرصه‌های مختلف است، یادآور شد: اینکه اعضای تعاونی زمین های کوثر درخواست دارند که مغایرت‌های ساخت و سازهای اراضی با طرح تفصیلی ارومیه نادیده گرفته شود به هیچ وجه قانونی نیست چرا که ضوابط شهرسازی لازمه ارتقای کیفیت زندگی شهری است و از امروز باید از ساخت فضای شهری آشفته و خارج از ضوابط قانونی جلوگیری کنیم. 

حمزه‌لو تاکید کرد: در اسکان یک هزار و ٣۰٠ متقاضی این تعاونی نمی توانیم اصول شهرسازی از جمله طرح تفصیلی با بهره مندی از معابر استاندارد، فضای آموزشی و سبز را نادیده بگیریم. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان در پاسخ به پرسش برخی از اعضا در خصوص کوتاهی در مورد برخورد قانونی با تخلفات هیات مدیره این تعاونی در دوره های گذشته نیز تصریح کرد: رسیدگی به تخلفات تعاونی ها در اختیارات و وظایف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

اعضای تعاونی کوثر نیز ضمن بیان مسائل و مشکلات خود از تشکیل جلسه رسیدگی به مسائل آنان در کمترین زمان ممکن قدردانی کردند.

به گزارش ایلنا در این جلسه مقرر شد که نقشه های این تعاونی با طرح تفصیلی شهر ارومیه تطبیق داده شده تا ضمن رفع دغدغه های اعضا، بستر قانونی ساخت واحدهای مسکونی هر چه سریعتر فراهم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز