خبرگزاری کار ایران

خسارات قطعی برق بر پیکر نیمه جان اقتصاد آذربایجان غربی/سردرگمی تولید‌کنندگان و افزایش بیکاری کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۳۰۳

خاموشی های اخیر علاوه بر اینکه موجب اعتراض مردم قرار گرفته صدای انتقاد فعالان اقتصادی را نیز در آورده است.

به گزارش ایلنا،کاهش شدید نزولات جوی و عدم استفاده از نیروگاه‌های برق‌آبی کشور سبب شده تا تابستان داغ  امسال برق در مناطق مختلفی از شهرها و روستاهای کشور قطع شده و زمینه مشکلات فراوانی را برای مردم٬ کسبه و صاحبان صنایع بزرگ و کوچک ایجاد کند.

هرچند قطع برق به صورت جداولی مشخص همه روزه به مردم اطلاع‌رسانی شده و با ساعات قطع برق در شهرها و روستاها آشنا می‌شوند٬ اما به‌عقیده بسیاری از مردم٬ متفاوت‌بودن ساعات قطع برق در ایام تابستان و عدم تطبیق زمانی و مکانی این موضوع با جداول منتشر شده شرکت برق٬ مشکلات زیادی را برای کسبه ایجاد کرده است.

قطعی بدون هماهنگی موجب بروز خسارت به ماشین آلات صنعتی می شود

غلامرضا بابایی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در گفت و گو با ایلنا،بیان کرد: قطعی های مکرر و بدون هماهنگی آسیب جدی به ماشین آلات گران قیمت و سنگین بخش تولید وارد کرده و واحدهای صنعتی با دچار زیان در برخی موارد تعطیلی آنها را نیز به دنبال دارد.

بابایی افزود: واحدهای تولیدی و شرکت های صنعتی جز صنف های حساس هستند که در مرحله اول نباید با تامین برق مواجه شوند و یا حداقل طبق برنامه زمان بندی و مشخص نسبت به قطعی برق آگاه شوند.

وی با بیان اینکه همه واحدهای تولیدی در محدوده شهرک صنعتی واقع نیستند، گفت: شبکه توزیع برق باید از قطعی بدون هماهنگی برق واحدهای تولیدی جلوگیری کرده و در شرایط ضروری هم طبق برنامه زمان بندی و مشخص انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه  برق زیر ساخت حیاتی برای تولید است گفت: قطعی برق باعث سر درگمی تولیدکنندگان و بیکاری کارگران می شود و در شرایط فعلی که ویروس کرونا خسارت های جبران ناپذیری به صنایع و واحد های تولیدی وارد کرده است قطعی برق هزینه مضاعفی برای واحد های تولیدی است.

خسارت ۵۴ میلیونی دستگاه ها به علت قطعی برق و افت ولتاژ

دیبا ، یکی از تولید کنندگان مواد بهداشتی و شوینده در شهرک صنعتی ارومیه در ارتباط با فشار مشکلات فعلی تولیدکنندگان این شهرک به خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه با شرایط کرونایی حاکم بر جامعه تعدادی از واحد های تولیدی این شهرک از سال گذشته تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند.

وی  با بیان اینکه اداره برق در بیشتر اوقات با جدول اعلامی خود اقدام به قطعی برق نمی کند گفت: به دلیل بی کفایتی مسئولین خاموشی های چند روز اخیر، بیشتر از زمان اعلام شده بود.

دیبا با اشاره به اینکه محصولات تولیدی این کارخانه علاوه بر داخل استا‌ن به سایر استان ها نیز ارسال می شود گفت: به دلیل قطعی های مکرر و افت ولتاژ تاکنون متحمل خسارات بسیاری شده‌ایم،به طوری‌که در عرض ۱۰ روز گذشته ۵۴ میلیون تومان خسارت مالی به دستگاه های موجود در کارخانه وارد شده است.

وی با بیان اینکه به رغم پیگیری های متعدد از اداره برق تاکنون هیچ اقدامی برای رفع این مشکل از سوی این ارگان صورت نگرفته است.

به گزارش ایلنا،با توجه به قطعی های مکرر برق در روزهای گذشته بسیاری از واحد های تولیدی  به این موضوع اعتراض کردند و معتقد هستند قطعی ناگهانی برق موجب آسیب جدی به ماشین آلات و قطعات الکترونیکی این واحد ها شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز