خبرگزاری کار ایران

برگزاری کارگروه تعامل ملی معدن در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۲۶۰

به منظور رفع موانع پیش روی معادن استان کارگروه تعامل ملی معدن آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش ایلنا، در راستای  تحقق بخشیدن به شعار سال " تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها"  کارگروه تعامل ملی معادن و منابع طبیعی با حضور مسئولان کشوری و استانی در محل سازمان صمت استان به منظور رفع موانع پیش روی معادن استان برگزار شد.

در این جلسه غلامرضا بابایی رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: استان آذربایجان غربی از نظر ساختار جغرافیایی و تاریخی دارای ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری می باشد که به دلالیل شرایط خاص منطقه ای بخصوص فعالیت گروهای ضد انقلابی و سال های جنگ در این منطقه استان در تله محرومیت گرفتار شد که نتوانسته ایم از این ظرفیت ها بطور مناسب استفاده کنیم.

وی افزود: آذربایجان غربی از نظر منابع طبیعی و خدادادی بسیار غنی و برتر است بخصوص از نظر آب، خاک، معدن، تنوع مواد معدنی، تنوع گیاهی و محصولات کشاورزی؛ به لحاظ منابع آبی هم در کشور رتبه دوم را دارد و برای ایجاد زیر ساخت ها برای سرمایه گذاری و احداث واحدهای صنعتی هیچگونه دغدغه ای وجود ندارد.

بابایی تصریح کرد: متاسفانه بعداز انقلاب شرایط بوجود آمده سبب شد که در حوزه صنایع هیچگونه سرمایه گذاری دولتی در استان صورت نگیرد و تمام سرمایه گذاری های انجام شده در استان آذربایجان غربی حاصل زحمات و دسترنج سرمایه گذاران بخش خصوص و مردم عادی خود استان می باشد که البته آرام آرام به سمت افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان پیش می رویم و امیدواریم که در آینده نزدیک به شاخص های توسعه پایدار در استان برسیم.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: وجود ظرفیت های غنی و بی نظیر معدنی در استان که از لحاظ تنوع مواد معدنی در کشور رتبه های اول را داریم و این ظرفیت ها سبب جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه معدن شده است.

بابایی اضافه کرد: امروزه افزایش هزینه های حمل مواد معدنی و نزدیکی استان به کشورهای اوراسیا و اروپایی موجب شده تا  فعالان بخش معدن واحدهای فراوری مواد معدنی بخصوص در بخش سنگ های تزئینی را در کنار معادن ایجاد کنند که ارزش افزوده مواد معدنی استان را افزایش خواهد داد. از لحاظ فرآوری مواد معدنی طلا در کشور رتبه دوم را داریم.

وی خاطر نشان کرد: وجود ظرفیت غنی و بالای معدنی استان و فعال شدن فعالیت های معدنی در مناطق محروم و روستایی استان می تواند نیروی کار مازاد کشاورزی را مشغول بکار کند و مانع از کوچ آنها شود که متاسفانه برای تحقق این هدف موانع متعددی از جمله منابع طبیعی، معارضان محلی، مناطق میراث فرهنگی و دلتاهای نظامی بر سر راه معدنکاران وجود دارد.

رییس سازمان صمت استان یاد آوری کرد: برای اینکه در استان شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری جامع عمل بپوشد و به سرانجام برسد باید همه ادارات، نهادهای دولتی و غیر دولتی، مسئولان برای رفع موانع پیش روی تولید اهتمام ورزند.

همچنین بابایی در این جلسه خاطر نشان کرد: معدنکاران باید در بهره برداری  معادن از روش های استخراج فنی و علمی استفاده کنند تا منابع طبیعی و محیط زیست منطقه آسیب زیادی نبیند. به همین جهت معدنکاران پس از اتمام ذخیره سینه کار در دست بهره برداری باید آن را باز سازی کنند در غیر این صورت مجوزه احداث سینه کار جدید صادر نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز