خبرگزاری کار ایران

بیمه بیش از ۱۵ هزار قالیباف در آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۰۱۸

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۷۰۸ نفر بیمه قالیبافی در قالب تامین اجتماعی و چهار هزار و ۶۰۹ نفر نیز در قالب بیمه صندوق اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر بیمه شده اند.

محمد دهقان در گفت و گو با ایلنا، به تولید سالانه ۲۹۰ هزار متر مربع فرش دستبافت اشاره کرد و افزود: ۷۲ هزار و ۳۲۱ نفر در حوزه فرش دستبافت این استان مشغول فعالیت هستند، و از این تعداد حدود ۱۵ هزار نفر با ۲۱ درصد تحت پوشش قانون بیمه تامین اجتماعی قالیبافان بوده و از خدمات آن بهره‌مند هستند.

وی بیان کرد: این افراد در ۲۲۴ کارگاه قالیبافی غیرمتمرکز و ۶ کارگاه متمرکز در استان فعالیت می‌کنند و آذربایجان‌ غربی با تولید سالانه ۲۹۰ هزار مترمربع فرش دستبافت یکی از قطب‌ های فرش در کشور به شمار می ‌رود.

دهقان افزود: سال گذشته ۸۲۸ کارت قالی بافی برای تولیدکنندگان فرش دستبافت در این استان صادر و ۲ هزار و ۲۴۰ مورد آموزش تخصصی قالیبافی نیز برای تولید کنندگان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه قالی بافان فرش دستبافت در هفت مجتمع فعالیت دارند،گفت : همچنین سال گذشته، ۴۷ قالیباف نیز برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل در آذربایجان غربی معرفی شده اند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: با همکاری صندوق کار آفرینی امید به ۳۰۰ نفر در استان وام خرید فرش دستبافت پرداخت شده است.

به گفته دهقان،در حال حاضر ۱۲ هزار و ۷۰۸ نفر از قالیبافان استان در قالب بیمه تامین اجتماعی و چهار هزار و ۶۰۹ نفر نیز در قالب بیمه صندوق اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر بیمه شده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز