خبرگزاری کار ایران

کرامتی:

شرط اصلی ثبات در بازار مرغ آذربایجان غربی، نظارت است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۴۷۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:شرط اصلی ایجاد ثبات در بازار مرغ، نظارت جدی بر روند توزیع و عرضه در بازار است .

اکبر کرامتی در گفت و گو با ایلنا، بیان کرد: نیاز است برای تشدید نظارت‌ها بر بازار عرضه مرغ، تعداد و نحوه نظارت گشت های کنترل مشترک متشکل از سازمان صمت، دامپزشکی و جهاد کشاورزی ارتقا یابد و به تناسب در سطح شهرستان‌ها نیز این روند پیگیری شود تا فرایند نظارتی به صورت دقیق تر و منسجم تر محقق شود.

کرامتی با اشاره به تداوم ثبات در روند تولید مرغ استان، اظهار کرد:روزانه بیش از ۲۶۹ تن مرغ در کشتارگاه های آذربایجان غربی کشتار و به بازارعرضه می شود.

وی تصریح کرد: این میزان مرغ کشتار شده به تعداد ۱۷۱ هزارو ۱۲۷ قطعه مرغ زنده با تناژ بیش از ۲۶۹ تن درسطح ۱۲ کشتارگاه طیور استان تولید و روانه بازار می شود.

کرامتی ادامه داد: هم اکنون نیاز استان در روز‌‍ ۲۱۰ تا ۲۳۰ تن است که این میزان تولید بیش از نیاز مصرفی استان به شمار می رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در راستای وظیفه محوله بر شرکت پشتیبانی امور دام نیز در خصوص خرید مرغ مازاد مرغداران و کنترل و نظارت در امر خرید از درب کشتارگاه های طیور تا تحویل درب انبارهای شرکت به طور مستمر پیگیری می شود.

کرامتی افزود: باید برنامه‌ریزی‌های لازم جهت جلوگیری از خروج مرغ از شبکه توزیع پس از کشتار انجام گیرد و شرایط به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند به این کالای پروتئینی به سادگی و با قیمت مصوب دسترسی پیدا کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز