خبرگزاری کار ایران

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۰۲۶

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از کاهش زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، ناصر عتباتی امروز در همایش کارکنان دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه استان که به مناسبت هفته قوه قضاییه در دادگستری ارومیه برگزار شد با تبریک این هفته اظهار داشت: امروز افتخار قوه قضاییه این است که به نام شهید بهشتی شناخته می‌شود و این وظیفه دادگستری را در خدمت رسانی به مردم سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: باید افتخار کرد که به عنوان سربازان ولایت در سنگر احقاق حق و عدالت انجام وظیفه کرده چرا که عدالت یک مفهوم عالی در بین تمامی انسانها است و انسان‌های بسیاری جان خود را در راه عدالت فدا کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: دستگاه قضایی به عنوان ملجاء و پناهگاه تمامی آحاد جامعه شناخته می شود و چشم امید مردم به قلم و عملکرد دادگستری است و هرکس در جامعه مورد ظلم و ستم واقع شود باید اطمینان داشته باشد که دستگاه قضایی و سازمانهای تابعه که کار دستگاه قضایی را در برپایی عدالت کامل می‌کنند از او حمایت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: عدالت و امنیت اساس یک جامعه بوده و برقراری آنها کار بسیار دشوار، سنگین و پر استرسی است و اگر عشق به مردم نباشد هیچ کس این بار سنگین را نمی تواند تحمل کند و وظیفه دادگستری از این نیز سنگین تر می شود بنابراین زمانی که می‌دانیم چشم امید همه مردم به دستگاه قضایی است و شرعا، عرفاً و اخلاقاً در مقابل مردم و ستم دیدگان مسئول هستیم و باید با سعه صدر، بردباری و اخلاق نیکو به مراجعین آرامش داده و یقیناً این موضوع کار دادگستری را راحت تر خواهد کرد.

عتباتی در ادامه از برنامه ریزی برای ۹ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: برای ۹ ماه مانده از سال، برنامه های راهبردی و عملیاتی برای دستگاه قضایی استان تبیین شده که با اجرای این برنامه ها شاهد تحولات بسیاری در زمینه اتقان آراء، کاهش زمان رسیدگی، تعیین تکلیف پرونده های معوق، کاهش ورودی پرونده ها، افزایش مختومه و کاستن از جمعیت کیفری زندان‌ها و سایر جهات می‌شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز