خبرگزاری کار ایران

سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد ؛

برداشت بیش از ۱۵ هزار تن آلبالو از باغ‌های آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۵۸۰

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی از برداشت بیش از ۱۵ تن آلبالو از باغات آذربایجان غربی طی امسال خبر داد.

جلال بوتراب در گفت و گو با ایلنا بیان اینکه برداشت آلبالو از سطح تقریبی یکهزار و ۶۵۰ هکتار از باغ‌های استان آغاز شده است ، گفت : پیش بینی می شود  امسال بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ تن آلبالو از باغ‌های زیر کشت این محصول  برداشت شود.

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه ارقام مجاری و محلی تنها رقم های آلبالوی موجود در استان به شمار می‌روند، اضافه کرد: از مجموع یکهزار و ۶۵۰ هکتار از باغ‌های بارور استان که زیر کشت آلبالو قرار دارند ، شهرستان خوی وارومیه به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند و در سایر شهرستانهای استان نیز در سطح کمتر کشت شده است.

وی اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد آلبالوی تولیدی در استان در صنایع تبدیلی مصرف می‌شود.

بوتراب ادامه داد: محصول آلبالو عمدتا در صنایع تبدیلی و در منازل نیز توسط بانوان به صورت خشک شده ،در تهیه دمنوش، لواشک، فریز شده در یخچال و در مصارفی چون تهیه مربا و شربت کاربرد دارد.

وی اضافه کرد: باتوجه به کیفیت بالای آلبالوی منطقه، این محصول علاوه بر مصرف آن در داخل استان، به استان ها و کشورهای همجوار نیز صادر و در مصارف خانگی و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا،آذربایجان‌غربی حدوداً دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ است که میوه‌های سیب،هسته دارها، و انواع انگور، گلابی، گیلاس، و سایر میوه ها در آنها کشت می شود.

درختان آلبالو اغلب به صورت حاشیه کاری و به صورت باغ‌های پراکنده در سطح استان قرار گرفته‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز