خبرگزاری کار ایران

اقوام و ادیان مختلف آذربایجان غربی در کنار هم در پای صندوق های رای

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۴۸۸

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا، همزمان با سراسر کشور از ساعاتی پیش در آذربایجان غربی هم در حال برگزاری است.

به گزارش ایلنا،از ساعات اولیه صبح امروز مردم آذربایجان غربی نیز همزمان با هموطنان خود به امید روزهای بهتر در تقویم تاریخی کشور و استان به پای صندوق های رای آمده‌اند.

اقلیت های دینی نیز در شهرستان ارومیه همراه با سایر اقشار مردم در پای صندوق حاضر شده و رای خود را به صندوق رای انداختند.

شرکت در انتخابات وظیفه شرعی است

حجت الاسلام سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه با حضور در شعبه اخذ رای در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای ارومیه شرکت کرد.

وی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت این دوره از انتخابات اظهار کرد: شرکت در این انتخابات وظیفه شرعی و ملی است و باید با هدف تعیین سرنوشت نظام مقدس جمهوری اسلامی با حضور پرشور در این انتخابات شرکت کنیم.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات امروز، حماسه زیبایی از وحدت و یکپارچگی را به نمایش می‌گذارد، ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی سعی دارند تا با ترفندهای مختلف حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی را تحت تأثیر قرار دهند که با عزم راسخ ملت این ترفند نیز خنثی می‌شود.

شکل گیری زندگی مسالمت آمیز با تنوع اقوام و ادیان در آذربایجان غربی

شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و‌ کلدانی در مجلس شورای اسلامی پس از شرکت در انتخابات، در شعبه ایالت ارومیه، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تنوع اقوام و ادیان در آذربایجان‌غربی سبب شده تا نوعی همزیستی مصالحت آمیز در این استان شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه همه ما امروز به عنوان سرباز وطن در انتخابات ادای وظیفه می‌کنیم، تصریح کرد: حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام است.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتحاد بین اقوام و ادیان مختلف، افزود: مسیحی و مسلمان امروز در کنار هم برای تعیین سرنوشتمان پای صندوق‌های رای آمده‌ایم و از این طریق به دشمنان نشان می‌دهیم که این اتحاد تحت هیچ شرایطی از بین نمی‌رود.

انویه تکیه با بیان اینکه ما مسیحیان در کنار برادران مسلمان خود با رعایت حقوق شهروندی و آزادی کامل، در پاسداری از وطن پای صندوق رای حضور می‌یابیم، از هموطنان مسیحی خود درخواست کرد تا بار دیگر با حضور در انتخابات دست رد به سینه دشمن بزنند.

وی با بیان اینکه ادامه دهنده راه شهدا خواهیم بود، اظهار داشت: همه ایرانیان باید پای صندوق رای آمده و آگاهانه و مطالعه شده، به فردی اصلح رای دهند.

برخی صندو‌ق‌های رای آذربایجان‌غربی با مشکل سیستم الکترونیکی مواجه شد

قنبر کریم‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران در ارومیه اظهار داشت: براساس اعلام عوامل نظارتی در شعبات اخذ رای، برخی صندوق‌های رای در آذربایجان‌غربی با مشکل سیستم الکترونیکی مواجه شده است که مقرر شده پس از مهلت 20 دقیقه‌ای، اگر مشکل رفع نشود، کاربران رای‌گیری را به صورت آفلاین و دستی انجام دهند.

رئیس شورای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان‌غربی  مشکل سیستم‌های الکترونیکی باعث تعطیلی رای‌گیری نخواهد شد و روند رای‌گیری ادامه دارد و شعبات اخذ رای تا پایان زمان رای‌گیری موظف به اخذ آرای مردم هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز