خبرگزاری کار ایران

اشتغال بیش از ۳۱ هزار نفر در تعاونی‌های آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۲۸۳

رئیس اتاق تعاون آذربایجان‌غربی از اشتغال ۳۱ هزار و ۷۳۷ نفر در تعاونی های استان خبر داد.

باقر خلیلی، در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به فعالیت یک هزار و ۸۷۰ تعاونی در سطح استان گفت: ۳۱ هزار و ۷۳۷ نفر در این تعاونی ها مشغول به کار هستند.

وی افزود: از تعداد ۶ هزار و ۷۸۵ شرکت تعاونی به ثبت رسیده در استان، یک هزار و ۸۷۰ تعاونی فعال و سه هزار و ۶۰۰ تعاونی غیرفعال هستند.

خلیلی اضافه کرد:  یک هزار و ۶۱۵ تعاونی در آذربایجان‌غربی وضعیت مشخصی ندارند که در همین راستا کمیته تعاونی‌های مشکل دار جهت بررسی وضعیت آنان تشکیل شده است.

وی همچنین از آغاز  آموزش پیله وران از بهمن ماه سال ۹۸خبر داد و گفت: در سال ۹۹ بیش از ۹۵۹ نفر از پیله وران آموزش های لازم را  فرا گرفته اند.

رئیس اتاق تعاون  آذربایجان غربی تصریح کرد: در سال گذشته  با برگزاری ۱۹۵ دوره آموزشی و ۷۹هزار و ۶۱۶ نفر ساعت،  برای ۹ هزار و ۹۵۲ نفر پیله ور دوره آموزشی برگزار شده است. که در این کلاس ها  پیله وران  با امور مالیاتی آشنا شدند.

وی خاطر نشان کرد: در بین شهرستان های استان، شهرستان‌های پلدشت، سلماس، خوی و ارومیه بیشترین دوره آموزشی برای پیله وران را برگزار کرده‌اند.

وی افزود: با وجود تحریم‌ها، اثرگذاری شرکت‌های تعاونی چشمگیر بوده و تعاونی ها در این شرایط  نقش اساسی را در جامعه  ایفا می کنند.

خلیلی از اعزام هیئت‌های تجاری در سال‌جاری به کشورهای ترکیه و عراق، خبر داد و گفت: پذیرش هیئت تجاری از ترکیه، برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی در نخجوان، عراق و قره‌باغ جمهوری آذربایجان از اولویت های اتاق تعاون استان در سال‌جاری است.

وی با بیان اینکه متاسفانه نگرش حاکمیتی بر بخش تعاون وجود دارد گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با تعاون‌گران فرمودند  که اعتقاد بسیاری به بخش تعاون دارند، ولی متاسفانه بسیاری از مسئولین به این بخش توجهی ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز