خبرگزاری کار ایران

آمادگیارومیه برای برگزاری مسابقات جهانی پاورلیفتینگ

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۰۵۲

رئیس فدراسیون بین‌المللی پاورلیفتینگ گفت: ارومیه از زیر ساخت های مناسبی برای برگزاری مسابقات جهانی پاورلیفتینگ برخوردار است.

به گزارش ایلنا،گاستون پاراژ، در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران که با حضور رئیس فدراسیون پاورلیفتینگ و مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی برگزار شد گفت: با بازدید از مراحل آماده‌سازی محل اسکان ورزشکاران و سالن برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های جهان در ارومیه به این نتیجه رسیدم ارومیه از زیر ساخت های مناسبی برای برگزاری این مسابقات برخوردار است.

وی افزود با برنامه‌ریزی های انجام شده دوره های آموزشی برای برای مربیان و داوران جهت افزایش دانش این رشته ورزشی در ایران برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون بین‌المللی پاورلیفتینگ بیان کرد: ایده برگزاری این مسابقات توسط ایرانی‌ها داده شد که برگرفته از جام باشگاه‌های جهان در رشته کشتی بود و مورد موافقت فدراسیون بین المللی پاورلیفتینگ نیز قرار گرفت.

پاراژ گفت: در این مسابقات تاکنون حضور ۶ تیم خارجی و ۲ تیم ایرانی قطعی شده و هر تیم با ۲۰ ورزشکار و همراه حضور خواهد یافت.

وی افزود: این رقابت ها قرار است  از سوم تا هشتم مرداد ماه سال‌جاری و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در ارومیه برگزار شود.

وی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک شاهد حضور بانوان ایرانی در این رشته ورزشی خواهیم بود گفت: مسابقات  بانوان ورزشکار این رشته با پوشش اسلامی برگزار خواهد شد.

پاراژ با اشاره به اینکه اعطای میزبانی یک رویداد ورزشی جهانی به یک کشور فرصت مناسبی برای کشور میزبان در جهت پیشرفت آن رشته ورزشی فراهم می‌آورد گفت: من مطمئنم هستم در ایران شاهد برگزاری مسابقات پرشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شرایط برای حمایت های بیشتر فدراسیون جهانی از این رشته ورزشی فراهم است گفت:حضور من در ایران نشان دهنده آغاز حمایت ها است

رئیس فدراسیون جهانی پاور لیفتینگ گفت: این فدراسیون ۳۲ عضو آسیایی دارد که یکی از این کرسی ها به  فرشید سلطانی نماینده ایران رسیده است.

به گفته وی تعداد اعضای جهانی فدراسیون ۱۳۲ عضو هست که هم اکنون ۵ کشور در لیست انتظار عضویت قرار دارند.

وی با بیان اینکه از تمامی ابزار های لازم برای برگزاری مسابقات سالم استفاده خواهیم کرد گفت: در طول برگزاری مسابقات محل ویژه برای گرفتن تست  دوپینگ از ورزشکاران وجود دارد.که از ورزشکاران حاضر در این مسابقات دوپینگ گرفته خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز