خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

افتتاح ۱۰۳ کیلومتر از بزرگراه ارومیه-مهاباد -میاندآوب در غرب کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۶۰۳

١٠٣ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در بزرگراه ارومیه، مهاباد و میاندوآب با حضور وزیر راه و شهر سازی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، ۱۰۳ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور با اعتبار ۸۹۰۰ میلیارد ریال در آذربایجان غربی با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

 محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این مراسم اظهار کرد:وجود یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری آذربایجان غربی با سه کشور عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه، این استان را به دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده است.

اسلامی با اشاره به بهره برداری از ۱۰۳ کیلومتر کریدور غرب کشور که امروز انجام گرفت گفت: ۵۰ کیلومتر باقی مانده نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه به اهمیت بالای کریدور بزرگراهی غرب کشور در تبادلات کالا بین کشورهای همسایه و همچنین، مبادلات اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی و جذب گردشگر تکمیل این بزرگراه باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این کریدور با هدف توسعه شبکه بزرگراهی و ارتقای کیفیت مسیر دسترسی پایانه مرزی بازرگان به بنادر دیگر در حال بهره‌برداری است، گفت: دولت  تمام توان  خود را برای پایان این بزرگراه به کار بسته است.

به گزارش ایلنا وزیر راه و شهرسازی، در این سفر بیش از پنج هزار واحد مسکن مهر افتتاح و کلنگ عملیات اجرایی بیش از ۶ هزار واحد مسکن ملی را نیز بر زمین می زند.

همچنین  آغاز به کار شرکت عمران شهر جدید گلمان و افتتاح سامانه کمک ناوبری در فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه از دیگر برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز