خبرگزاری کار ایران

اتصال بیش از ۹۰ درصد مدارس روستایی آذربایجان غربی به اینترنت پهن باند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۲۸۹

مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی گفت: تمام مدارس شهری و بیش از ۹۰ درصد مدارس روستایی استان به اینترنت پهن باند متصل هستند و تجهیزات اتصال و پهنای باند رایگان در اختیار مدارس قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، قاسم جلیلی‌نژاد گفت: در خصوص پهنای باند ورودی استان مشکلی وجود ندارد و در حال حاضر یک چهارم آن زیر بار است.

وی درباره دغدغه والدین برای برگزاری آزمون های مدارس و دانشگاه ها به صورت آنلاین گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد روستاهای استان آذربایجان غربی با وجود مشکلات در حوزه تامین تجهیزات ارتباطی از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

جلیلی نژاد افزود: توسعه زیرساخت های ارتباطی در آذربایجان غربی فراهم شده و در حال حاضر مصرف دیتای در استان به سه برابر رسیده است اما ما تمام تلاش خود را برای پایدار بودن شبکه در ایام امتحانات انجام می دهیم و شبکه به صورت لحظه ای در حال پایش است.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت های ارتباطی و تغییر سبک زندگی با شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: وزارت ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه موظف به برقراری شبکه ملی اطلاعات تا ۸۹ درصد روستاهای استان است که تا به امروز بیش از تعهدات انجام شده است.

مدیر کل ارتباطات استان افزود: برنامه ما برای توسعه اینترنت پهن باند در استان تا ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که با رفع موانع تامین تجهیزات وارداتی تلاش می کنیم تا پایان دولت محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز