خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

۱۰۰ مورد خدمات الکترونیکی در شهر ارومیه ارائه می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۲۰۶

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: در حال حاضر مدیریت شهری، ۱۰۰ نوع خدمت را به صورت الکترونیک ارائه می کند که تمام این خدمات تنها از طریق یک نرم افزار صورت می گیرد.

یاسر اسدپور در گفت و گو با ایلنا،یکی از بهترین پروژه های اجرایی در ارومیه را پروژه فاخر موقعیت یابی آنی RTK عنوان کرد و افزود: با استفاده از برداشت های مکانی سریع با دقت میلی متری و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا جهت ارایه خدمات مختلف در حوزه های مدیریت شهری، شرکت های خدمات رسان و به  شهروندانی که نیاز به UTM  دارند، آماده شده است.

وی با بیان اینکه پروژه فاخر موقعیت یابی آنی RTK  برای اولین بار در شمال غرب کشور راه اندازی شده است، اظهار کرد:  این پروژه می تواند برای شهرداری ارومیه منبع درآمد باشد.

وی با اشاره به طراحی و پیاده سازی پروفایل شهروندی ارومیه من، بیان کرد: یکی از شاخصه های شهر هوشمند پروفایل شهروندی است که این پروفایل با کمک و تلاش نیروهای سازمان فاوا و با کامل ترین و به روزترین روش های دنیا آماده شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه ادامه داد: با استفاده از این پروفایل شهروندی امکان ارایه خدمات با ایجاد یک حساب کاربری در سامانه ارومیه من میسر می شود.

اسدپور افزود:  در حال حاضر استعلام و پرداخت عوارض خودرو و سوابق پرداختی ارسال و پیگیری درخواست های سامانه ۱۳۷ مدیریت شهری، خدمات جستجوی متوفیان، استعلام پرداخت عوارض نوسازی  و خدمات پارک حاشیه ای با امکان شارژ و گزارش مصارف آن از طریق همین پروفایل امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: شهروندان با ثبت نام برای این پروفایل،   خدمات مورد نیاز خود را به صورت الکترونیک از آدرس WWW.MYURMIA.IR دریافت می کنند و در این پروفایل سوابق شهروندی در صورت درخواست خدمات از شهرداری ثبت می شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه افزود: در حال حاضر تمامی این خدمات از طریق سایت و در آینده نزدیک از طریق اپلیکیشن پروفایل شهروندی بصورت تجمیع شده ارایه می شود.

اسدپور در ادامه  با اشاره سامانه شفافیت و شهرداری شیشه ای، اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم سامانه شفافیت راه اندازی  می شود  که سامانه ماده ۷۷ و سامانه مدیریت مناقصات و مزایدات و قراردادها و نرم افزار حقوقی شهرداری  در این راستا طراحی و ارائه شده است.

وی با بیان اینکه سامانه تور مجازی شهرداری با هدف ترویج  و توسعه گردشگری بر اساس تکنولوژی های به روز راه اندازی شده  است، اظهار کرد: سامانه تور مجازی این قابلیت را برای کابران فراهم می کند که بدون حضور فیزیکی و از طریق شبکه  اینترنت از مراکز تجاری، گردشگری و بناهای تاریخی شهر ارومیه به صورت کاملا سه بعدی بازدید کنند.

وی با اشاره به سامانه فروش آنلاین میوه گفت: امکان ارایه خدمات غیر حضوری در سامانه آنلاین و درخواست های سازمان ساماندهی مشاغل مزاحم شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری ارومیه فراهم شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه به راه اندازی شبکه وایرلس شهری و ایجاد زیرساخت چتر وای فای شهری اشاره کرد و افزود: زیرساخت پشتیبان فیبر نوری و ارتباط بین ساختمان واحدهای تابعه شهرداری با استفاده از دکل مخابراتی پارک جنگلی و دکل نصب شده در پشت بام سازمان فناوری اطلاعات ایجاد شده است.

اسدپور با اشاره به سامانه نام گذاری معابر شهری ارومیه، اظهار کرد: از طریق این سامانه تمامی معابر شهری که فاقد نام است شناسایی شده و برداشت های لازم انجام می گیرد و نتیجه به کمیسیون نام گذاری شورای شهر ارسال می شود.

وی با  بیان این که سامانه ارتباط مستقیم شهروندان با شهردار ارومیه نیز در هفته های اخیر راه اندازی شده است، اضافه کرد: در این سامانه امکان ثبت پیام های شهروندان با درج مشخصات هویتی شان میسر شده و شهردار ارومیه به طور مستقیم درخواست های شهروندان را به مناطق و سازمان ها ارجاع و دستورات لازم برای پیگیری سریع را صادر می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز