خبرگزاری کار ایران

خسارت ۲۴۰۰ میلیارد ریالی سرمازدگی و تگرگ به بخش کشاورزی ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۱۷۹

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه گفت: امسال بارش تگرگ، باران و سرمازدگی 2 هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی شهرستان خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایلنا، محمود سپهرفر با اشاره به خسارات بخش کشاورزی ارومیه طی امسال اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون خسارت ناشی از سرمازدگی، بارش باران، تگرگ در محصولات زراعی، باغی و دامی  شهرستان ارومیه بیش از ۲۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: ۶۹۰ هکتار اراضی زراعی، ۳۷۲۰ هکتار اراضی باغی، ۵۷۰ کلنی زنبور عسل و بیش از ۱۰۰ راس دام و ۱۰۰ متر مربع تاسیسات دامی دچار خسارت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه همچنین از وارد شدن خسارت ۸۰ درصد به باغات تعدادی از روستاهای این شهرستان خبر داد، گفت: بارش تگرگ روز گذشته باعث خسارت ۸۰ درصدی در محصولات باغی از جمله سیب، گردو و درختان هسته دار در روستاهای بهله و بلارغو بخش انزل جنوبی شد.

سپهرفر با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر و تگرگ ‌زدگی‌های بهاره، باعث شده تا بخشی از باغات شهرستان دچار خسارت شوند خاطرنشان کرد:  طی بارش هفته گذشته ۳۰ روستا از بخش‌های بالانج، باراندوزچای، صومای برادوست و سیلوانا خسارت دید که ارزش ریالی آن ۱۸۴۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز