خبرگزاری کار ایران

با پرداخت تسهیلات کرونایی صورت گرفت؛

تثبیت شغلی بیش از ۱۹ هزار کارگر در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۸۰۰

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی أذربایجان غربی گفت:با پرداخت ۱۸۸ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کار آسیب دیده از کرونا شغل ۱۹ هزار و ۵۰۰ کارگر در استان تثبیت شده است.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل عبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت  هفته کارگر گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و کسادی بازار برخی مشاغل در استان ۱۸۸ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۳ هزار متقاضی پرداخت شد.

عبادی با اشاره به بررسی آمار ثبت نام کنندگان تسهیلات کرونایی افزود: بیشترین متقاضیان این تسهیلات در بخش صنعت معدن و تجارت بوده و حمل و نقل عمومی شامل مسافربری برون و درون شهری ، به ویژه رانندگان تاکسی با هشت هزار مورد رتبه دوم درخواست کنندگان تسهیلات کرونایی در استان بودند.

وی اضافه کرد: صاحبان مراکز گردشگری ، بوم گردی و هتل ها پس از حوزه حمل نقل ، سومین گروه درخواست کنندگان تسهیلات کرونایی در استان بودند.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی افزود: پرداخت تسهیلات کرونایی فقط به ۳ رسته شغلی،  در رسته‌های  ورزش و جوانان، میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و همچنین اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تمدید شده است.

وی به حوادث ناشی از کار در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت:۵۴۰ مورد حوادث ناشی از کار در کارگاه های استان اتفاق افتاده که بیشترین آمار مربوط به بخش کارگران ساختمانی است.

وی درباره راهکارهای کاهش حوادث کار افزود: آموزش نقش مهمی در کاهش تلفات حوادث دارد که آن هم به دلیل شرایطی که شیوع کرونا ایجاد کرده دچار مشکلاتی است.

وی با بیان اینکه جدا از بحث آموزش بالا بردن سطح ایمنی محل کار کارگران را دارای نقش مهمی در کاهش تلفات دارد، در ادامه گفت: در کنار بازدید و بازرسی دوره‌ای که ازسوی اداره کار انجام می‌شود، کارگران و کارفرمایان نیز باید سطح ایمنی کارگاه خودرا بالا ببرند و تلاش کنند تا از احتمال هر گونه حادثه پیشگیری کنند.

عبادی در ادامه با تاکید بر ضرورت حمایت دستگاه‌های اجرایی از کارآفرینان استان، افزود: توسعه کارآفرینی، بهترین راه ایجاد اشتغال پایدار در مناطق شهری و روستایی استان  است که با همکاری و عزم جدی دستگاه‌های اجرایی محقق خواهد شد.

وی افزود: اداره کار استان در سال گذشته ۴۷۱ نفر اشتغالزایی برعهده داشت که مازاد بر آن، بیش از ۲ هزار و ۵۸ نفر اشتغالزایی در استان تاکنون صورت گرفته است.

عبادی با اشاره به تسهیلات ارائه شده به مشاغل خانگی در استان گفت: مشاغل خانگی استان بیش از ۴ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که  برای ۳۱۷ نفر اشتغال زایی صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز