خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

پرداخت ۱۸۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۳۳۳

مدیر کل کار،تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از پرداخت ۱۸۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در استان خبر داد.

ابوالفضل عبادی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به تعطیلی برخی واحدهای تولیدی استان به دلیل شیوع کرونا اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال گذشته ۲۵ هزار نفر به دلیل بیکاری ناشی از تعطیلی واحدها برای دریافت بیمه بیکاری در سامانه کارا ثبت نام کردند.

وی عنوان کرد: ۱۹ هزار نفر از این تعداد واجد شرایط دریافت بیمه بیکاری شناخته شدند که بیمه بیکاری آن‌ها پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی افزود: از ابتدای شیوع کرونا در اسفند ماه ۱۳۹۸ تاکنون، ۱۸۹ میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از این ویروس در استان پرداخت شد.

عبادی بیان کرد: با پرداخت ۱۸۹ میلیارد تومان تسهیلات  به کارفرمایان  موحبات ثبیت شغلی ۱۹ هزار و ۵۰۰ کارگر در استان فراهم شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ایمنی کار در واحدهای تولیدی و رعایت پروتکل های بهداشتی در این واحد ها ادامه داد: با بازدیدهای انجام شده توسط بازرسان بیش از ۹۵ درصد واحد‌های تولید موارد ایمنی و پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

عبادی هدف از برگزاری هفته کارگر را حساس شدن مسئولین نسبت به مشکلات کارگری عنوان کرد و گفت: نقش کارگران در اقتصاد  و تولید کشور امری انکار ناپذیر است متاسفانه تحریم و کرونا در چند سال اخیر مشکلات متعددی برای قشر کارگران ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶۰۰ بسته معیشتی در بین کارگران ساختمانی آسیب دیده از کرونا در  استان توزیع شده است، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان نیز توزیع بسته‌های معیشتی برای کارگران ساختمانی در استان تکرار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز