خبرگزاری کار ایران

تعاونی های فراگیر راهی برای حل مشکل بیکاری در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۷۷۹

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی گفت:طرح تعاونی های فراگیر راهی مناسب برای حل مشکل بیکاری در کشور است.

علیرضا افشار در گفت و گو با ایلنا، از طرح تعاونی های فراگیر که با کمک اندیشمندان  در میز اقتصاد دانشگاه عالی دفاع ملی خبر داد و گفت:بخش تعاون در کشور بخش شکست خورده ای است که قوانین و برنامه های حمایتی  نتوانسته مشکلات این بخش را به دلیل مشکل ساختاری حل کند.

افشار افزود:در تمامی برنامه های توسعه پنج ساله کشور و سیاست های کلان نظام، که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است بر توسعه بخش تعاون تاکید شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰الی۴۰درصد اقتصاد کشور باید در حوزه تعاون عملیاتی شود گفت: در حال حاضر  کمتر از ۱۰درصد به این بخش اختصاص دارد.

وی افزود: برای برون رفت تعاونی ها از مشکلاتی که دارند با تایید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تعاونی های فراگیر به تصویب رسیده که اجرایی می شود‌.

وی در خصوص اجرای طرح تعاونی های فراگیر در کشور گفت: این طرح قابلیت اجرا در بیش از  ۲۰ رشته اقتصادی را دارد.

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی تاکید کرد: با اجرای این طرح که در هر رشته بصورت شبکه ای در سراسر کشور اجرا می شود این امکان را فراهم می کند که با کاهش هزینه تولید سود حاصل از فروش مستقیم محصولات نصیب اعضای تعاونی ها شود.

وی تصریح کرد برای حمایت از تعاونی ها ۱۴ محور حمایتی پیش بینی شده است؛ نظیر توزیع مواد اولیه ارزان و با کیفیت،مهارت آموزی،برند سازی که موجب بریدن دست واسطه ها  شده و باعث چند برابر شدن سود تولید کننده می شود.

افشارگفت: با اجرای این طرح سرمایه های سرگردان و نقدینگی هایی که از طریق خرید سکه و ارز بازار را تحت تاثیر قرار می دهند به سوی تعاونی ها سرازیر خواهند شد.

وی اضافه کرد: فعالیت  تعاونی های فراگیر بصورت  نظارت شده انجام می گیرد و فسادی در این تعاونی ها رخ نمی دهد.

به گفته افشار در حال حاضر طرح تعاونی های فراگیر در یکی از استان های کشور به صورت آزمایشی در حال اجرا است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز