خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

اشتغال‌زایی ۱۷۰۰ نفر با بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۹۱۹

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته با بهره‌برداری از طرح‌های سرمایه‌گذاری، گردشگری و صنایع‌دستی در سطح استان برای یک هزار و ۷۶۷ نفر اشتغال ایجاد شده است.

 جلیل جباری در گفت و گو با ایلنا، با بیان اینکه در سال گذشته با بهره برداری از طرح‌های سرمایه گذاری، گردشگری و صنایع دستی زمینه اشتغال یک هزار و ۷۶۷ نفر در استان فراهم شده است، گفت: از این تعداد بیشترین اشتغال ایجاد شده مربوط به صدور مجوزهای پروانه تولید انفرادی صنایع‌دستی بوده که موجب اشتغال برای ۵۴۹ نفر شده است.

وی افزود: اشتغال ایجاد شده در حوزه طرح‌های عمرانی در حال ساخت در حوزه گردشگری در سال ۹۹ نیز برابر با ۳۱۲نفر بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین از محل طرح‌های در حال اجرا توسط بخش خصوصی نیز برای ۱۱۲ نفر و از محل اجرای طرح‌های عمرانی و مرمتی پایگاه‌های ملی و جهانی هم برای ۳۰ نفر شغل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال گذشته متمرکز بر انجام مستندسازی، کاوش، تعیین حریم، لایه‌نگاری و مطالعات آثار تاریخی بوده گفت: از این طریق برای ۴۶۶ نفر فعال در این حوزه اشتغال ایجاد شده است.

جباری اشتغال ایجاد شده در بخش اقامتی و پذیرایی را ۳۰ نفر، بخش اقامتگاه‌های بوم‌گردی را ۶ نفر، اشتغال ایجاد شده در بخش دفاتر خدمات مسافرتی را ۳۴ نفر و اشتغال ایجاد شده از محل صدور مجوزهای پروانه تولید کارگاهی صنایع‌دستی را هم ۳۵ نفر برشمرد.

وی افزود: مابقی شغل‌های ایجاد شده نیز مربوط به بخش‌های دیگری از جمله صدور مجوزهای کارت شناسایی هنرمندان صنایع‌دستی، استفاده از نیروهای طرحی در پروژه‌های عمرانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز