خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان :

پروتکل های بهداشتی در آذربایجان غربی اِعمال و رعایت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۱۲۵

با بالارفتن آمار مبتلایان به کرونا در ارومیه طبق مصوبه ستاد استانی کرونا ، فعالیت مشاغل گروه های 2، 3 و 4 در ارومیه ممنوع شده و تا زمان خروج این شهر از وضعیت قرمز ادامه دارد. اما متاسفانه در این میان برخی از اصناف این موضوع را رعایت نمی کنند.

به گزارش ایلنا, با قرمز شدن وضعیت کرونایی شهرستان ارومیه طبق مصوبه ستاد استانی کرونا ، فعالیت مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ در ارومیه  ممنوع شده است و تا زمان خروج این شهر از وضعیت قرمز ادامه دارد. اما متاسفانه در این میان برخی از اصناف این موضوع را رعایت نمی کنند.

رئیس اتاق اصناف ارومیه؛ نیز چند روز قبل در گفت و گو با خبرنگاران ازتعطیلی اصناف تا زمان خروج ارومیه از وضعیت قرمز خبر داده بود.

طبق گفته رئیس اتاق اصناف ارومیه تعطیلی اصناف تا خروج ارومیه از وضعیت قرمز کرونایی ادامه دارد ولی در این بین نبود نظارت کافی در سطح شهر باعث شده برخی اصناف همچنان به فعالیت خود در بازار ادامه دهند.

پروتکل های بهداشتی در آذربایجان غربی اِعمال و رعایت نمی‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت‌های مختلف زرد، نارنجی و قرمز در استان اِعمال و رعایت نمی‌شود که امیدواریم در این خصوص، تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

 جواد آقازاده افزود: طبق گزارش‎‌های دریافتی و مشاهده وضعیت استان، این پروتکل ها مورد بی توجهی قرار گرفته و همین امر از عوامل مهم شیوع بیشتر کرونا در استان است.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز و پنج شهرستان در وضعیت نارنجی دارد و باید رعایت موارد بهداشتی مورد توجه جدی مردم و مسوولان قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به تغییر ماهیت ویروس کرونا و تاثیر آن در سخت بودن مبارزه با کووید ۱۹ اظهار کرد: شهرهای قرمز و نارنجی روز به روز در استان در حال افزایش است و پیش بینی می کنیم در آینده نزدیک نارنجی به قرمز تغییر وضعیت بدهند.

آقازاده ادامه داد: باید تردد ها کاهش یابد تا چرخش ویروس نیز کمتر شود که در این خصوص، همراهی موثر مردم نیاز است.

وی گفت: متاسفانه تمامی مشاغل گروه های شغلی ۲ و سه و چهار در آذربایجان غربی باز هستند و به فعالیت خود ادامه می دهند.

تمامی۱۷ شهرستان آذربایجان‌غربی در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، تمامی۱۷ شهر استان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارد که شامل ۱۲ شهر با وضعیت قرمز و پنج شهر با وضع نارنجی است.

علی مصطفوی افزود: ارومیه به همراه ماکو، شوط، پلدشت و خوی درشمال و همچنین میاندوآب، مهاباد، بوکان، نقده، پیرانشهر، تکاب و شاهین دژ در جنوب استان وضعیت قرمز کرونایی دارند.

وی اضافه کرد: همچنین شهرهای سلماس، سردشت، چالدران، اشنویه و چایپاره وضعیت نارنجی کرونایی دارند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: این تغییر وضعیت در حالی است که تا ابتدای هفته جاری شهرستان های مهاباد، سلماس، میاندوآب، تکاب، شاهین دژ، شوط و چایپاره در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند.

مصطفوی با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفرهای غیرضروری در شهرهای نارنجی و قرمز از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.

وی افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه های مرتبط نیز نسبت به اجرای محدودیت های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهرها از جمله دورکاری ادارات، ترددهای شبانه و فعالیت صنوف اهتمام ویژه داشته باشند.

کاهش رعایت شیوه‌نامه‌ها عامل اصلی شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به روند افزایشی شیوع کرونا در استان، کاهش نظارت‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی را ۲ عامل اصلی این وضعیت دانست و گفت: متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در استان بسیار کاهش یافته است.

محمدمهدی شهریاری با قدردانی از تلاش کادر درمانی، پرستاری و خدماتی در مقابله با کرونا، بر ضرورت تقویت نظارت ها از سوی فرمانداران و مدیران دستگاه های مربوطه تاکید کرد و افزود: یکی از ناراحت کننده ترین تدابیر کنترل بیماری کرونا تعطیلی صنوف است که متاسفانه با روند افزایشی بیماری طبق قانون باید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه تعطیلی صنوف ضررهای سنگینی به اقتصاد استان وارد خواهد کرد اظهار داشت: در صورت همکاری مردم و تقویت نظارت ها از سوی متولیان امر شاهد تعطیلی صنوف نخواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز