خبرگزاری کار ایران

در ایام نوروز ۱۴۰۰؛

۶ هزار گردشگر داخلی از مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب بازدید کردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۶۹۶

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تکاب گفت: در تعطیلات نوروز امسال ۶ هزار گردشگر داخلی از مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب بازدید کردند.

امیر مطلوبی در گفت‌وگو با ایلنا، اظهار داشت: در شرایطی که صنعت گردشگری و سفر در دنیا با توجه به شیوع همه‌گیری کرونا در شرایط کاملا متفاوتی به سر برده و با محدودیت‌های فراوانی روبرو است مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان در نوروز ۱۴۰۰ میزبان بیش از ۶ هزار گردشگر داخلی از اقصی نقاط کشور بود.

وی افزود: این در حالی بود که این مجموعه جهت حفظ سلامت گردشگران و کارکنان، رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در اولویت خدمات خود به گردشگران قرار داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تکاب تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای بازدیدی امن در کمال سلامت از جمله کنترل فاصله اجتماعی گردشگران ، نصب هشدارها و قوانین و ضوابط بهداشتی بازدید از مجموعه در دوران شیوع کرونا، از جمله اقدامات و خدمات مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان در ایام نوروز ۱۴۰۰ بود.

وی افزود: از دیگر اقدامات و خدمات مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان در ایام نوروز ۱۴۰۰نظارت و تنظیف مکرر سرویس‌های بهداشتی و مجموعه، جایگزین کردن شیوه‌های معرفی مجازی و اینترنتی به جای پخش بروشورها و اقلام معرفی و تبلیغاتی کاغذی،  فروش بلیط الکترونیکی و اینترنتی، التزام گردشگران به استفاده از ماسک در تمامی مسیر بازدید، کنترل و مدیریت مدت زمان بازدید بود.

مطلوبی عنوان کرد: شهرستان تکاب در ایام نوروز جزء شهرهای زرد استان آذربایجان‌غربی بود که این شرایط در حال حاضر نیز ادامه دارد.

وی عنوان کرد: همچنین توسعه زیرساخت‌های گردشگری مجموعه میراث جهانی تخت‌سلیمان، مجموعه آب‌گرم قینرجه، مجموعه تفریحی و رفاهی آب‌گرم احمدآباد، آسفالت راه دسترسی اثر طبیعی چمن متحرک و زیرسازی راه دسترسی به این اثر تاریخی از مهمترین طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای اجرا شده در بخش گردشگری تکاب است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: برای معرفی بهتر و بیشتر جاذبه‌های تکاب باید تابلوهای گردشگری از مبدا محورهای ورودی به تکاب در استان‌های زنجان و کردستان نصب و مسیرهای گردشگری این شهرستان بازتعریف شود که این امر نیازمند تخصیص اعتبارات مناسب در کمیته برنامه‌ریزی تکاب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز