خبرگزاری کار ایران

اتصال بیش از ۱۵۰۰ روستای آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۷۵۱

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: تاکنون یک هزار و ۶۸۴ روستای آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌ است.

به گزارش ایلنا،قاسم جلیلی نژاد در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در فاز نخست توسعه ارتباطات روستایی یک هزار و ۸۰ روستا در سطح استان از اینترنت بهره‌مند شدند و در فاز دوم که فعلا در حال انجام است ۲۶۳ روستا از اینترنت بهره مند شدند،که به دلیل مشکل تامین تجهیزات این عملیات به کندی در حال پیشرفت است.

وی افزود: همه شهرهای آذربایجان‌غربی از امکانات آخرین نسل تلفن همراه برخوردار هستند در حالی که در ابتدای سال ۸۲ تنها پنج شهر از خدمات نسل ۳ استفاده می‌کردند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه تامین زیرساخت‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان طی سال‌های اخیر با تدبیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بار نشست، اضافه کرد: وزارت ارتباطات برای توسعه خدمات در نقاط مختلف کشور حتی در نقاط مرزی خدمات اینترنتی و زیرساخت‌های را گسترش داده تا ساکنان روستاها نیز بتوانند دسترسی راحتی را به امکانات اینترنتی داشته باشند.

جلیلی نژاد افزود: افزایش اشتغال، کاهش شکاف دیجیتالی، توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه روستاییان، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی از اهداف اصلی وزارت ارتباطات برای اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه مقرر شده است ۸۰ درصد روستاهای بالای۲۰ خانوار به اینترنت دسترسی پیدا کنند، افزود: درصد تحقق این هدف در استان بیش از ۷۶ درصد بوده و تلاش می کنیم در صورت تامین تجهیزات تا پایان سال ۱۰۰ درصد تعهد وزارت متبوع تحقق یابد.

جلیلی نژاد تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بحث شبکه ملی اطلاعات ۹۰ درصد از تعهدات خود را در لایه تامین زیرساخت های ارتباطی انجام داده است و در این راستا با تلاش هایی که صورت گرفته امروز ظرفیت پهنای باند بهره برداری شده استان به ۴۶۶ گیگابایت بر ثانیه رسیده است که در ابتدای دولت تدبیر و امید ۳,۴گیگابایت بر ثانیه بود.

وی با اشاره به پهنای باند ورودی استان که ظرفیت آن ۴۴۹برابر در مقایسه با ابتدای دولت تدبیر امید شده است، افزود: پهنای باند ورودی استان با توجه به ظرفیت بهره برداری آن یک ششم زیر بار است و پنج ششم آن آزاد بوده و قابل بهره برداری است.

اتصال ۲۰۰۰مدرسه روستایی و ۱۵۰۰مدرسه شهری آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: بیش از دو هزار مدرسه روستایی و یک‌هزار و ۵۰۰ مدرسه شهری از طریق سرویس های مختلف به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و زیرساخت لازم برای توسعه هوشمندسازی مدارس صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این طرح با هدف تامین زیرساخت‌های هوشمندسازی مدارس روستایی بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با پیمانکاری اپراتورهای ثابت و همراه در آذربایجان‌غربی با تامین اعتبار از محل طرح USO اجرا شد.

جلیلی‌نژاد گفت: مازاد بر تامین زیرساخت اتصال به شبکه ملی اطلاعات که جز تعهدات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، بهره مندی از ظرفیت پهن‌باند دو مگابایتی و استفاده تا حجم ۳۰ گیگابایت ازدیگر خدمات وزارت ارتباطات برای توسعه هوشمندسازی مدارس است.

وی افزود: توجه به مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از برنامه‌های‌وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای تحقق برنامه ایران ‌هوشمند است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز